דברי פתיחה

עמוד:10

10 | כנסי סטודנטים כקליידוסקופ פדגוגי בהכשרת מורים : המקרה של תוכנית רג"ב בדברי הסיום - עקרונות הליבה של פדגוגיית הכנסים : עם הפנים קדימה, מוצגים עקרונות הליבה של פדגוגיית הכנסים שהפקנו בתהליך החשיבה על 2 בתהליך הזה היו שותפים עורכי הסכֶמה המתכנסת של הרעיונות שהוצגו בספר . הספר וכמה מרכזי תוכניות רג"ב ורכזים ארציים בעבר ובהווה . העקרונות האלה עשויים לשמש אבני דרך לכל איש ואשת חינוך והכשרת מורים המעוניינים לאמץ את הפדגוגיה המוצעת כאן . עוד נכלל כאן דיון על אודות הכנסים ופניו קדימה, משמע בצורה שילבשו הכנסים לעתיד לבוא . תודות אנו מודים לכל מי שתמכו ברעיון כתיבת הספר ותרמו לקידומו . אנו מבקשים להודות לרב נח גרינפלד מהוגי רעיון ייסוד התוכנית, שתמך בה וליווה אותה בהיותו ראש האגף להכשרת עובדי הוראה, לא החמיץ אף לא אחד מכנסי הסטודנטים שלה וסייע בפתרון קשיים והתלבטויות שעלו במהלך הדרך, וכן תמך בחום ברעיון ההוצאה לאור של הספר, ואף נרתם לכתוב בו פרק ; לד"ר יהודית ברק, שהייתה הקוראת הביקורתית הראשונה של הספר מטעם ההוצאה לאור של מכון מופ"ת, ושקראה את טיוטתו הראשונה . הערותיה החכמות הובילו אותנו להתבוננות מחודשת ולעריכת הטיוטה השנייה ; לד"ר יהודית שטיימן, שקראה את הטיוטה השנייה של הספר ובעקבות הערותיה המאירות, המלצותיה הרגישות ועיניה המנוסות, החלטנו על עריכה מחדש . כך הגיע הספר לטיוטתו השלישית והאחרונה . תודה לכולכם על ההזדמנויות לתיקון ולשיפור . לא קל לעורכי ספר לשנות את תפיסתם, אך אנחנו עשינו זאת - פעמיים ובהתלהבות . ראינו בכך הזדמנויות לשיפור, והודות לכך הגענו לתוצר שנראה לנו מעניין ובעל ערך לכל מי שעוסקים בחינוך ובהוראה, ובעיקר בהכשרת מורים . תודות מגיעות גם לכל הכותבים, שפרטיהם מצוינים להלן, שלא רק כתבו, אלא אף נרתמו לתקן, להוסיף ולשפר את פרקיהם . כאן המקום להודות מקרב לב לד"ר אסיה שרון וללילך צ'לנוב, עורכות הטקסט והלשון, לחני שושתרי, רכזת הוצאת הספרים ולאורית לידרמן העורכת הגרפית, שבלעדיהן אנה היינו באים ? תהליך העריכה והעריכה מחדש נפרס על פני תקופת זמן ארוכה, וכך זכינו לפגוש את שני ראשי ההוצאה לאור של מכון מופ"ת : היוצאת, ד"ר יהודית שטיימן, 2 הרחבה ודברי הסבר על הסכֶמה המתכנסת, ראו במבוא לשער השלישי ובדברי הסיום של הספר .

מכון מופ"ת


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר