מבוא

עמוד:11

שיפור מנגנון קבלת ההחלטות הממשלתי 11 של האוכלוסייה הערבית, לרבות העדה הדרוזית והעדה הצ'רקסית, מסקנותיו יפות באשר לייצוג של כלל החברה הישראלית, ובדגש על הקבוצות המנויות בחוק שירות המדינה — נשים, אנשים עם מוגבלות, מי שהוא או אחד מהוריו נולד באתיופיה, חרדים ועולים חדשים . 6 ראוי , אם כן, לעצב כל מדיניות ממשלתית בשיתוף הקבוצות השונות בחברה הישראלית . בפרק הראשון נעמוד על החשיבות של גיוון ההון האנושי בכל תהליך של קבלת החלטות . בהמשך, לאחר שנסקור את מצב הייצוג של האוכלוסייה הערבית בשירות המדינה בעת כתיבת המסמך, נדון במקרי המבחן המרכזיים שעליהם הצביעו המרואיינים : דיור ; שוק העבודה, ובכלל זה תוכניות ממשלתיות לעידוד תעסוקה, פיתוח אזורי תעשייה והקמת מעונות יום ; ותחום הבריאות . בכל אחד מהמקרים נבקש לבחון מה היו תוצאות המדיניות שננקטה וכיצד התקבלה ההחלטה בעניין עיצוב אותה מדיניות . לסיום נציע קווים מנחים לגיבוש מנגנון קבלת החלטות ממשלתי שהגיוון המתבקש בו יבוא לידי ביטוי ( על בסיס הנחיית הנציב ) . 6 ראו סעיף 15 ( א ) לחוק שירות המדינה ( מינויים ) , תשי"ט - 1959 ( להלן : חוק שירות המדינה ) .

המכון הישראלי לדמוקרטיה ע"ר


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר