תקציר

עמוד:14

14 מחקר מדיניות 152 | "חנוך לנער על פי דרכו" : מסגרות חינוך חלופיות לנערים חרדים 5 . ת מ י כ ה ק ה י ל ת י ת ו ל ג י ט י מ צ י ה ח ב ר ת י ת חיוני שאנשי מקצוע חרדים מתוך הקהילה יפתחו אמון אצל נערים מתקשים ויציעו להם תמיכה רגשית-חברתית וחינוכית . הקהילה היא המסגרת הבסיסית ביותר שממנה מגיעים התלמידים ובה הם מתחנכים לדרך החיים החרדית, הייחודית לכל קהילה וקהילה . האפשרות לזכות בלגיטימציה חברתית רחבה ( יחסית ) והציפייה לשינוי בנושא זה כרוכות באפשרות ליצור אמון בין חבריה ומנהיגיה של הקהילה לרבנים ולראשי מוסדות חדשניים . האישור החברתי- חינוכי והרוחני-דתי יוכל לצמוח מתוך הקהילה עצמה בתהליך ממושך, רגיש וזהיר . אפשר וצריך לתמוך בתהליך זה ברמת המיקרו, ולא ברמת המקרו, לרוב באמצעות הסכמות מצד מנהיגים רוחניים במרחב המקומי-שכונתי או האזורי . לשם כך יש לעודד שיח בין מחנכים ופעילים חברתיים, צעירים ומבוגרים, ממגוון קהילות — בהתאם למאפיינים ולצרכים ספציפיים של כל קהילה וחצר חרדיות . מכלול המלצות אלו יוכל להערכתי להגביר את ההסכמה הגלויה והסמויה לקיומן הייחודי של מסגרות חינוך חלופיות איכותיות לנערים חרדים המתקשים למצוא את דרכם בעולם הישיבות הקטנות ומעוניינים להרחיב את טווח היכולות והכישורים שלהם בתוך החברה החרדית ומחוץ לה .

המכון הישראלי לדמוקרטיה ע"ר


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר