תקציר

עמוד:11

11 תקציר 2 . ה מ ל צ ו ת ק ה י ל ת י ו ת ל מ נ ה ל י ה מ ו ס ד ו ת א . פ יתוח ער וצ י ה ז נה א י כו ת י ים ל י שיבו ת ת יכ ו נ יות כיום חסרים בתי ספר יסודיים ותלמודי תורה שיזינו את הישיבות התיכוניות . יש לייצר ערוצי קשר עם תלמודי תורה ולדאוג שיכינו את תלמידיהם היטב למערכת לימודים שכוללת לימודי חול ולימודי קודש ברמה גבוהה . הכנה זו נחוצה כדי שבוגרי המסגרות התיכוניות יוכלו להגיע להישגים גבוהים הן בלימודיהם התורניים הן בלימודיהם העיוניים הכלליים . מנהלי ישיבות תיכוניות צריכים לפנות ביוזמתם לתלמודי תורה שיכולים לשמש מוסדות מזינים שמהם יגיעו תלמידים מתאימים שיהיו אוכלוסייה פוטנציאלית ללימודים בישיבות תיכוניות . על משרד החינוך לסייע למנהלים של ישיבות תיכוניות בצעד זה . ב . לג יטימצ יה ותדמי ת החסם התדמיתי הוא חסם מהותי המונע את חיזוקן של הישיבות התיכוניות, אך נראה שמידת היכולת להשפיע עליו באמצעות מדיניות סדורה היא מוגבלת ומצומצמת . לכן יש להגדיר יעדים חינוכיים וחברתיים מדידים, מתוך הבנה של הצרכים והמאפיינים של הקהילה והתחשבות בהם . כדי לזכות במידה מסוימת של אהדה והכרה במסגרות אלו בקרב הקהילות החרדיות חייבים להתקיים בהן לימודי קודש ברמה גבוהה . קשרים ישירים עם מוסדות לימוד יסודיים לבנים ( כמוזכר לעיל ) יכולים לסייע בהתקבלות מוסדות אלו בקרב מנהיגים של קהילות חרדיות . יש לשווק מסגרות אלו גם באמצעי התקשורת הפתוחים ( יחסית ) של הציבור החרדי, כגון ברשתות חברתיות ובאינטרנט, ולהציג בהם סיפורי הצלחה של בוגרי ישיבות תיכוניות חרדיות . מסגרות לנוער שוליים מסמך מדיניות זה נועד לייצר פלטפורמות כוללניות וייחודיות לגיבוש פתרונות חדשניים בתחום מסגרות החינוך החלופיות לנוער החרדי . פתרונות אלו נועדו לענות על הכשלים שזוהו ותוארו ומבוססים על מיפוי הצרכים והמאפיינים של כלל המסגרות והאוכלוסיות הנידונות במסמך זה . כמה מההמלצות וההצעות שיתוארו הן פתרונות ארגוניים ומבניים הנוגעים למערכות השלטון, לסמכויותיהן ולמבנה היחסים ביניהן ( רמת המקרו ) , וכמה הן פתרונות חינוכיים הנוגעים

המכון הישראלי לדמוקרטיה ע"ר


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר