1 רקע היסטורי

עמוד:12

12 מאיר ברוכין מדרום קרוליינה טען שיש למסור את סמכויות המלחמה לידי הסנאט , שכן המדינות החברות בברית מיוצגות בו שווה בשווה . לכל מדינה תהיה אותה מידת השפעה על ההחלטה לצאת למלחמה . לעומתו סבר עמיתו למשלחת פירס באטלר ) Pierce Butler ( שיש למסור את סמכויות המלחמה לנשיא , שאמור להיות בעל הכישורים הדרושים להוביל למלחמה . ג ' יימס מדיסון ) James Madison ( מווירג ' יניה ואלברידג ' גארי ) Elbridge Gerry ( ממסצ ' וסטס הציעו להחליף את המונח " לעשות מלחמה " ) make war ( במונח " להכריז מלחמה " ) declare war ( , ולמסור לידי הנשיא סמכות להפעיל כוחות צבא כדי להדוף התקפות פתע . בנוסח הסופי של החוקה נקבע שהקונגרס הוא רשות השלטון המוסמכת להכריז מלחמה , להתיר פעולות מלקוח וגמול , לגייס צבאות ולכלכל אותם , לייסד צי מלחמה ולקיימו , לקבוע כללים לניהול הצבא ולפיקוד על כוחות היבשה והים ולהניח יסוד לגיוסה , לארגונה ולחימושה של מיליציה שתוציא אל הפועל את חוקי 5 נקבע שהנשיא הואהברית , תדכא התקוממויות ותהדוף פלישות . 6 ב – 11 המפקד העליון של צבא היבשה והצי של ארצות הברית . בדצמבר 1787 אמר ג ' יימס וילסון ) James Wilson ( בכינוס שבו אשררה פנסילבניה את החוקה : " שיטת ממשל זו תמנע מאתנו להיחפז למלחמה ] . . . [ לא יהיה בסמכותו של אדם אחד או של גוף אחד של אנשים לערב אותנו במצב זה , מכיוון שהסמכות החשובה 7 להכריז מלחמה נמסרה לרשות המחוקקת ] . . . [ " . אבות החוקה נמנעו מלהגדיר הגדרה ברורה את תפקיד המפקד העליון של הכוחות המזוינים . הם הסתמכו לא רק על ניסיונם אלא 5 . חוקת ארצות הברית , סעיף ,1 פסקה 8 ) 11 - 16 ( . 6 . שם , סעיף ,2 פסקה 2 ) 1 ( . 7 . Jonathan Elliot ( ed . ) , The Debates in the Several State Conventions, on the Adoption of the Federal Constitution, Philadelphia : J . B . Lippincott, vol . 2, p . 528 1861,

רסלינג


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר