מבוא

עמוד:10

10 מאיר ברוכין 3 כוחות צבא אל מחוץ לגבולות ארצות הברית . בחינת המקרים שבהם הייתה ארצות הברית מעורבת בפעולה צבאית מחוץ לגבולותיה בתקופת ממשל קלינטון , ניתוח הגישות שהועלו בשלבים שונים של המעורבויות והזיקה שבינן ובין נושאים אחרים על סדר היום , מחייבים הערכה מחודשת של מעורבות הקונגרס בתהליך קבלת ההחלטות ובעיצוב המדיניות שבמסגרתה נעשה שימוש בכוחות צבא מחוץ לגבולות ארצות הברית . מרבית הספרות שנכתבה עד כה על תחום סמכויות המלחמה בממשל ארצות הברית נכתבה בידי משפטנים שהתמקדו בהיבטים החוקתיים והמשפטיים . רוב הפרסומים התמקדו במוסד הנשיאות . גם החוקרים שכתבו על הקונגרס הדגישו את מה שהנשיא נמנע מלעשות יותר משהדגישו את מה שעשה הקונגרס . החיבור שלפניכם אינו ממוקד בהיבטים החוקתיים והמשפטיים ; הוא מבוסס על ההנחה שהמאבק על סמכויות המלחמה הוא ביסודו מאבק פוליטי . לא זו בלבד שהבנת יחסי הגומלין בין הנשיא לקונגרס אינה יכולה להיות שלמה בלא ההיבטים הפוליטיים , אלא שהם חייבים לעמוד במרכז הדיון והמחקר שעוסקים בסמכויות המלחמה בממשל ארצות הברית . 3 . ראו : Ryan Hendrickson, The Clinton Wars, Nashville, Tenn . : Vanderbilt University Press, 2002, pp . 24, 31 - 32 ; Douglas Foyle, "Public Opinion and Bosnia : Anticipating Disaster", in : Ralph Carter ( ed . ) , Contemporary Cases in U . S . Foreign Policy , Washington D . C . : Congressional Quarterly Press, 2002, p . 36

רסלינג


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר