על הספר

עמוד:14

14 תמר רפופורט מבנה הספר השער הראשון של הספר , " גישת הפרקטיקה : מסגרת-על תאורטית לחקר אהדה ", נועד להפגיש את הקוראים עם מסגרת – העל לחקר אהדה , המאגדת יחד את כל הפרקים באסופה . השער מציג בקצרה את גישת הפרקטיקה שעומדת ביסוד התפיסה באסופה , שלפיה אהדה היא פרקטיקה המתגלמת בעשייה גופנית . גישה זו שזורה בכל אחד מהפרקים , בין במפורש ובין במרומז . בהמשך ניתן לקרוא ארבעה מבואות עיוניים שכל אחד מהם שופך אור על פן אחר בחקר האהדה מנקודת הראות של גישת הפרקטיקה . המבוא הראשון — אהדה אותנטית — מברר את משמעות המושג אותנטיות , וכיצד הוא משמש בהערכה עצמית , בין אישית וקבוצתית , של טיב האהדה ו " עשייה נכונה " שלה . בהמשך מבוא זה מתואר " ארגז הכלים " המשמש לעבודת האהדה , והדרך שבה פועלות הפרקטיקות בשדה האהדה . ולבסוף , הדיון מתווכח עם הטענה כי האהדה המסורתית דועכת , ואף נעלמת עקב השתלטות הקפיטליזם , הצרכנות והמסחור של הכדורגל . המבוא השני — מרחב האהדה — עוסק באצטדיון כשדה אוטונומי של התרחשות חברתית , אזרחית , לאומית ופוליטית , שבו חוברים יחד פיקוח חברתי והרשאה התנהגותית . נוסף על כך נדונים הסדר החברתי של האהדה ביציעים והזיקה שבין שדה האהדה ) ה " מרחב הקטן " ( לעיר וללאום ) ה " מרחב הגדול " ( . דגש מיוחד ניתן להתפשטות עשיית האהדה ממרחב האצטדיון למרחב הציבורי דרך פעולה אזרחית , חברתית ופוליטית . 3 — דן בדרכים , באירועים ובזירות שבהןהמבוא השלישי — אהדה כהביטוס האהדה , על שלל ביטוייה , מוטמעת בגוף והופכת למובן מאליו . כתמונת ראי לדיון באופן רכישת האהדה , מבוא זה מתייחס לפדגוגיה של הנחלת פרקטיקות המשחק לילדים באקדמיות האנגליות לכדורגל . המבוא הרביעי — מגדר האהדה — דן במיגדור של שדה האהדה כמעוז של גבריות ובעשיית האהדה על ידי נשים בהקשר שבו מודל האהדה הוא גברי במובהק . המבוא דן בזרות של נשים בשדה האהדה , בדרכי המשמוע והפיקוח המופעלים על נשים – אוהדות ובמגוון הדרכים שלהן לעשיית אהדה ממיקומן בשוליים . 3 . באופן כללי , המושג הביטוס , שטבע פייר בורדייה ) 1977 Bourdieu ( מתייחס לאוסף של ההרגלים , הכישורים , הנטיות וההעדפות שאדם רוכש במהלך חייו , ובעיקר בילדות . אוסף זה כולל גם את ההתנהלות הגופנית , אופן השימוש בשפה והעדפות אסתטיות ואחרות .

רסלינג


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר