מבוא

עמוד:12

12 דני פילק רדיקליות ושמרניות, תוך כדי עמידה על מגבלותיהן של הגישות השונות . בעקבות חוקרים כגון ריימון ויליאמס ( Williams ) הפרק מבקש לראות בתרבות העממית שדה למאבקים הגמוניים, ולא תחום המשרת מראש באופן קבוע את יחסי הכוח הקיימים או - להבדיל - שולל אותם . הפרק השלישי עוסק בגיבור – על המוכר מכל דמויות הקומיקס, זה שאתו נולד ז'אנר גיבורי – העל והפך לסוג של מיתוס אמריקאי 1 הפרק עוסק בשינוי שבין סופרמן עכשווי, הרי הוא סופרמן . המקורי, שנוצר על ידי ג'ו שוסטר וג'רי סיגל, לבין דמותו לאחר מלחמת העולם השנייה . הפרק הרביעי בוחן את המתחרים הגדולים של חברת די – סי, זו שמוציאה לאור את סופרמן, באטמן, וונדר – וומן, פלאש והחץ הירוק ; ומרוול קומיקס . סטן לי, הרוח המייסדת של מה שמוכר כ"יקום מרוול", שינה בתחילת שנות ה – 60 את עולם גיבורי – העל בפרט ואת עולם הקומיקס בכלל, כשיצר סדרה של גיבורי – על רב – ממדים, מורכבים ולא מושלמים, ובראשם - היחיד שיכול להתחרות עם סופרמן על מיקומו במיתולוגיה המודרנית בארה"ב, הלוא הוא ספיידרמן . הפרק החמישי עוזב את ארה"ב ובוחן שתי דוגמאות של קומיקס הרפתקאות אירופי - טינטין ו קורטו מלטזה - תוך השוואה בין ההקשר הקולוניאלי של שתי הסדרות . הפרק השישי בוחן את האופן שבו הלאומיות האירופית הפוסט – קולוניאלית מתבטאת בקומיקס דרך עיון בסדרה אסטריקס . נושא הפרק השביעי הוא הקומיקס באמריקה הלטינית, תוך ניתוח שתי סדרות : האטרנאוטה מאת הקטור אסטרהלד וסולנו לופז ו מפלדה מאת קינו . הסדרה הראשונה היא קרוב לוודאי הרומן הגרפי הראשון אי פעם . הכותב שלו, אסטרהלד, היה פעיל בתנועת 1 . הפרק מבוסס על מאמר שפורסם ב פרוטוקולים : היסטוריה ותיאוריה של אקדמיה בצלאל .

רסלינג


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר