מבוא

עמוד:9

9 הפוליטיות של הקומיקס אחת הסיבות להתעניינותי בפוליטיקה בתור ילד . שאלתי שאלות וקראתי עיתון בניסיון להבין את ההומור שלה . נהניתי אז ואני נהנה גם כיום מקריאת קומיקס, ולכן ספר זה הוא גם ביטוי לאהבתי למדיום . עם זאת ספר פרשני זה הוא גם ביטוי לתסכול על כך שאינני יוצר קומיקס . לומר שאינני מצייר טוב זהו אנדרסטייטמנט, ולמרות שפעם חלמתי לכתוב תסריטים לקומיקס, מעולם לא הצלחתי לממש שאיפה זו . ספר זה יציג ארבע טענות : שתיים אמפיריות ושתיים פרשניות : 1 . יצירת הקומיקס אינה מוגבלת לקומיקס גיבורי – העל, גם אם אלה הם שביססו את המדיום כזרוע חשובה של חרושת התרבות . עולם הקומיקס עשיר ביותר וכולל מגוון עצום של ז'אנרים : גיבורי – על, פנטזיה, אימה, הרפתקאות, הומור, אוטו – ביוגרפיות, אקטואליה, ביקורת חברתית . הספר יציג רק דוגמאות בודדות מתוך עולם עשיר זה, ותקוותי שאצליח לעורר את עניינם של אלה שאינם מודעים לעושר זה . 2 . יש קומיקס מחוץ לארה"ב, וזה לא רק טינטין ו אסטריקס . ראשית, קיימת יצירת קומיקס עשירה באירופה, בעיקר - אך לא רק - בארצות הלטיניות ( צרפת, איטליה וספרד ) . יצירת קומיקס זו השפיעה רבות על התפתחות קומיקס למבוגרים בארה"ב . היוצרים האירופים היו חלוצים בתחום הרומן הגרפי, בתחום המדע הבדיוני, ביצירת קומיקס פוליטי באופן מוצהר וקומיקס המציג ביקורת חברתית . שנית, יצירת הקומיקס אינה מוגבלת לאירופה . כך, למשל, המנגה . הקומיקס היפני הוא תעשייה אדירת ממדים . הפופולריות של המנגה חצתה את גבולות יפן כדי לכבוש את העולם כולו, תוך שהיא צועדת בראש החידושים הטכנולוגיים ( כגון אפליקציות מנגה לטלפונים הסלולריים החכמים ) . אך גם בעולם השלישי יש יצירת קומיקס חשובה . אמריקה הלטינית - בעיקר ארגנטינה, ברזיל ומקסיקו - היא מקור ליצירת קומיקס איכותי, אשר במקרה של ארגנטינה ( כפי

רסלינג


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר