תוכן העניינים

עמוד:7

המיוחסת להאר״י 329 ; גרסת שפתי כהן : גלות יהודה בארץ קין 337 ; "כי הקליפה תקדים להפרי" – גרסת השל״ה כמבשרת הנוסחאות החסידיות 343 ב . יהודה ותמר בסוד " מצווה הבאה בעבֵרה " בראי השבתאות 351 מעשה יהודה ותמר כטרנסגרסיה שבתאית 351 ; תמר כנביאה בדרשת נתן הנביא 354 ; אגרת מגן לאברהם – כרוניקה של בני תמורה 360 ; שבתי צבי ושבתי הכוכב – שיר מאת ר' אברהם פרץ משאלוניקי 364 ; תמר בפתח עיניים כטופוס לשכינה בגלותה – דרשת יעקב וידאל 368 ; "צריך המשיח שיבוא בדרכים מקולקלים" – היבטים של הזרם השבתאי- ה חסידי במדרש תלפיות 370 ; מעשה יהודה ותמר "אין תוכו כברו" – פירוש תפארת יהונתן לאייבשיץ 372 ; מעשה יהודה ותמר בשירות ותשבחות שבתאיות 377 ג . ׳ תמר אשת ער ׳ באור החסידות 383 חיתון וייחוד בבחינת גלות וגאולה בגרסת ר׳ אלימלך מליז׳נסק 385 ; סִתְרֵי עריות בגרסת מאור ושמש 390 ; קוויאטיזם ומשיחיות בגרסת מי השילוח לר׳ יוסף ליינר 393 ; סיפור יהודה ותמר כאוטוביוגרפיה מיתית לר׳ נחמן מברסלב 400 פרק שישי : " סיפור יהודה ותמר אף לא מתמול הוא כי אם גם מהיום " – גרסאות הספרות העברית החדשה 418 ׳ תמר אשת ער ׳ בשירה העברית – מההשכלה ועד השירה המודרנית 419 ; 'שיר אישה בצעיפה' לאצ״ג : ארוס , מיניות ומשיחיות כביטוי של הירוס גאמוס ( הזיווג הקדוש ) 421 ; ׳ תמר אשת ער ׳ בפרוזה העברית 443 ; עקבות התימה ביצירות מ״י ברדיצ׳בסקי, ש״י עגנון וא״ב יהושע 444 ; 'צדקה ממני' : סיפור גנוז מאת משה שמיר 449 ; תמר אשת ער ליגאל מוסינזון כדרמה של מאבק בין- שבטי 456 ; הנובלה בָּא לדוד מַלֵץ – בין תמרה ומַעְיָנָה לתמר בפתח עיניים 468 סוף דבר – התימה ׳ תמר אשת ער ׳ – אופקי התקבלות והנחלה 483 נספח – משה שמיר – צדקה ממני 490 ביבליוגרפיה 497 מפתחות 549 תקציר XIיזעול

הוצאת אוניברסיטת בר אילן


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר