בפתח הספר - הגניאולוגיה של האהבה: היסטוריוגרפיה משפחתית, דרמה גדולה ואקטיביזם פוליטי ביצירתו של יצחק גורמזאנו גורן

עמוד:11

נשף המסכות של יצחק גורמזאנו גורן | 11 11 וזאת בניגוד לכותבים אחרים, הן מן השדה הפופולרי והן מן השדה "סלבריטאים", האליטיסטי . ספר זה מבקש לאתגר תופעה זו בתקווה לחולל תמורה לטובה בשטח זה . כיום פרץ אל שדה התיאוריה הספרותית האפיק הפרשני החדש של "קריאת פני השטח", קריאה המציעה התרחקות מכלי השיח הפרשניים ששלטו עד כה בשדה הספרותי . "פני השטח הוא מה שמתעקש על כך שנביט בו, יותר מאשר ממה שעלינו 12 כותבים סטיבן בסט ושרון מרקוס, וטוענים כי לאמן את עצמנו להתבונן דרכו", המניע לקריאה חדשה זו היא "התשוקה לקריאה מלאה יותר של המציאות" ( בסט ומרקוס : 19 ) . אני סבורה כי ספריו של גורמזאנו גורן אכן מציעים לנו "קריאה מלאה יותר של המציאות", לא רק של העבר, אלא אף של ההווה . הפסקה החותמת במאמר המכונן של איילין פרידגוד וקנון שמיט, אף הם מראשי הזרם של "קריאת פני השטח", קובעת כי : "עלינו לדעת דברים אחרים מאלו הידועים לנו . רק על ידי קריאה נוספת, וברגישות כלפי מה שדחינו או התעלמנו ממנו ומה שחלפנו על פניו, טקסטים יקומו לתחייה בדרכים שאינן רק קריאה מחודשת של 13 רעיונותינו לגבי העבר, אלא גם לגבי ההווה" . 11 ראו דיון הן בכותב והן במושאו במאמרו של עמרי הרצוג בספר זה : "יצירה שנחלמת – לא נכתבת" . 12 סטיבן בסט ושרון מרקוס, קריאת פני השטח : הקדמה, בתוך : 108 Representation , עמוד 9 . 13 איילין פרידגוד וקנון שמיט "דנוטטיבי, טכני, מילולי", בתוך : 1 125 Representation , עמוד 12 .

הוצאת גמא


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר