פרק שלישי: מימוש (פעולה־חומר)

עמוד:442

442 מ ש נ ה ס דו ר ה : אֶרֶץ תִּקְוָה בהערה בהקדמה ל משנהסדורה : אֶרֶץתִּקְוָה , למילים " מהפכות מדעיות " ( ביאור 33 ) . עם זאת, היות שקיומו של "יש" כלשהו הוא מ"סדר הדברים", כפי שמכנה אותם שפינוזה , רואה המשנה הסדורה ב מחשבה סוג של הוויה פעילה, אשר עוצמתה נמדדת על פי תוצאותיה לאורך זמן נצפה בפועל . ה משנהסדורה : אֶרֶץתִּקְוָה והמשנה השלישית, משנהסדורה : עולםחייקהילה,אחת , בוחרות להיחתם ולסיים במקרה פרטי של קהילה ראשית ישראל-פלסטין , במחשבת תקווה ושקיקה פעילה בטבע הטובע, תקווה אפשרית כרוח שירה, " בין ים ונהר / מטר אבקנים אֱלֵי שדות בר " בהתרחשות הווייתית פועלת . זוהרים — חיי קהילה, אחת, זוהרים יחדיו . המשנה הסדורה רואה ומכירה 223 בהתגלות האינטואיציה הטבעית, פעמים בלתי צפויה, הכרה ותפיסה של המציאות האמיתית באופן הולם . פעמים, הפעילות ( אגד של תנועות, תנועה ) נעשית לאחר בדיקה ומחשבה, היכולה להמשך לאורך זמן ופעמים הפעילות היא בסמיכות גדולה לחוויית הגילוי — ראייה-הכרה איכותית ובהירה התופסת את המציאות הממשית כאידאה ממשית, משתנה ואמיתית וזוהי איכות ההכרה השלישית של שפינוזה, ואותה הוא מכנה " דעת שבהסתכלות " . ה משנהסדורה : אֶרֶץתִּקְוָה רואה אפשרות לראיית המציאות הממשית באופן בהיר ואמיתי ולא רק באופן אינטואיטיבי מקרי, אלא כתוצאה של שיטת-לימוד מטרות-על במובן של ( משמעות-רוח ) של האנוש, דרך ( ראייה-הכרה ) של העצמי, ה אנכי שאני, הנמשך ומשתנה יחד עם הקהילה והסביבה, וכל זאת מתממש בפועל כ מימוש באופן של הגשמה פעילה ב ( פעולה-חומר ) . משנהסדורה : אֶרֶץתִּקְוָה , מסתיימת בשלב 4 של הפרק השלישי " מימוש ", ב משנהסדורה : עולםחיי קהילה,אחת . זהו השלב אשר האמת המשתנה היא נתינה, קבלה, אהבה . בשלב זה מיישמת המשנה הסדורה ראייה והכרה התופסות את המציאות הממשית כאידאה אמיתית המשתנה בפועל, בהווה ממש . אהבה — נגזרת ב', משנהסדורה : עולםחייקהילה,אחת , נחתמת עם אהבה , 224 כאמור ביסוד י', האומר : " האהבה היא טעם חיי אנוש ", כמבואר בביאורים 110 – 112 למילה אהבה והקשריה לאדם, לאנוש והקהילה כאחד .

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר