פרק שלישי: מימוש (פעולה־חומר)

עמוד:440

440 מ ש נ ה ס דו ר ה : אֶרֶץ תִּקְוָה a . בידך — הדרך בידך, בהחלטתך, באחריותך, אתה היחיד, יהודי ישראלי 221 ופלסטיני ערבי, בידכם היא . b . שפינוזה , ב מאמרמדיני , פרק שישי, סעיף 4 , עמ' 48 , אומר : "כי השלום, כאמור, אינו עומד על העדר המלחמה אלא על איחוד הלבבות, או האחדות" . המשנה הסדורה רואה ומגדירה את דברי שפינוזה "איחוד לבבות" ו"אחדות", כ בידך היא , קבלת האחר כדומה לך ולנו מאוד ( להרחבה ראו תורתהמחוללים ) , בין שהוא יחיד או קהילה, קבלתו של השונה, האחר, כישות ייחודית במהותה . להרחבה ראו מורהאנכי,הגיונותאמסטרדמיים : פנומנולוגיהשלההכרה . זוהי גם אחת המשמעויות הפועלות של השירה הפילוסופית שכתבתי לאורך הדרך הנמשכת עד כה בספריי משליחצרהנזירעםכיפהזהובה ו אוחזתבבשר הבשורה . 221 הִיא דרךְ 3 . בּידךָ אחוז נא כף ידי מושטת לךְ, עת אנחנו עתיקי כּנען, אחים לדרך חולשוֹתיךָחולשותיי, דרכנו משותפת היא — קבלת אחריות אישית, חברתית, קהילתית וסביבתית, להיה הוֹוֶה ויהיה משותף ומתהווה בדרך שמש תקווה 4 . אֶרץ תקווה היא יושביה שיח שתול נושב רוח מדבר רוח חליל שירה וחזון

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר