פרק שלישי: מימוש (פעולה־חומר)

עמוד:430

430 מ ש נ ה ס דו ר ה : אֶרֶץ תִּקְוָה ההיפעלות, לא יוכלו להתפתות למעול באמון הציבור או לנהוג בשחיתות" . המשנה הסדורה מאמצת את דעותיו של שפינוזה ומוסיפה ומרחיבה עליהן . מחד גיסא, היא מכירה בכך שלפי יצר האדם יהיו מקרים אשר שליחי ציבור ימעלו באמון הציבור, ומאידך גיסא, יש לכונן מבנה שלטוני כזה אשר ייתן שורה של ביטחונות מבניות ליציבות הקהילה והקהילות . הפרדת רשויות הינה יסוד ועיקר בניהול חיי קהילה, ובייחוד בקהילה שנוצרה לאחר סכסוך מתמשך, כמו קהילת ישראל-פלסטין — הקהילה הראשית תכיל הפרדה ברורה בין רשות מבצעת ובין מחוקקת ומכוננת . המבנה יכיל כמה פרמטרים : א . חוקה . ב . דמוקרטיה משתפת ישירה תוך הפרדת רשויות . ג . חוק — מערכת שופטת . ד . מערכת מעשית מבצעת . כל זאת, במבנה של חיי קהילה אחת, במארג של בחירת נציגים נבחרים באופן של דמוקרטיה משתפת ישירה על מוסדותיה . וכל רשות ציבורית אחרת — ב מאמרמדיני , פרק שישי, סעיף 40 , עמ' 55 , 213 אומר שפינוזה : "בנוגע לדת, אין לבנות שום בתי תפילה בכספי הערים . . . הללו שניתנה להם רשות לערוך את פולחן הדת בפרהסיה יבנו, אם רצונם בכך, בית תפילה בכספם שלהם" . המשנה הסדורה מאמצת את עניין הפרדת אמונה ודת ממדינה או מקהילה . קהילת ישראל-פלסטין, כקהילה ראשית, תשמר את המקומות הקדושים, כמוגדר במשנה הסדורה כ קושאן המקומות הקדושים בהמשך, אך תיתן חופש וחירות מוגבלת לשתי התת-קהילות, קהילות המשנֶה, לקיים בפרהסיה את מנהגיהן, כמובן לאחר אישור מאת הקהילה הראשית ישראל-פלסטין , המקיפה את המקום המוגדר כקדוש ושייך לכל קהילות אדם הרשומות ומפוקחות ב ראשות קהילות האנושות , כמבואר בהמשך . קהילה סגורה והומוגנית, אשר המחבר בין יחידיה היא אמונה או דת משותפת, גם לה כדאי להגן על זכויות מיעוט של יחידיה, אשר אינם נוהגים ב"שלמות האמונית-דתית" קהילתית, כמקובל . קהילה מסוג זה, כדאי לה לפעול תחת חוקה המושתתת על עקרונות " חוקת האנושות ", כאמור בהמשך, המכוונת לקהילות למינן וסוגן, המגינה על כל אדם באשר הוא, מה שהינו , ללא הבדל כלשהו . עם זאת, המשנה הסדורה מפרטת במפורש את אופן השקעת כספי הקהילה הראשית והמשנית ונכסיהן . הפירוט נעשה

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר