פרק שלישי: מימוש (פעולה־חומר)

עמוד:429

429 אי ד א ה פיזיו ל וגי ת או באשר היא, אשר איננה משרתת נאמנה ובאופן שוויוני את קהילותיה ויחידיה על פי חוקי מוסר אלה, כמבואר . דמוקרטיה משתפת ישירה — קהילת ישראל-פלסטין כקהילה ראשית, נציגיה 211 הנבחרים יוכלו להיבחר הן לראשות הקהילה, הן ל ראשות קהילות האנושות וכן לנציגי קהילות המשנה, ישראל ופלסטין, ולוועדות השונות בכל רמות הפעילות של הקהילה הראשית והמשנית . המושג דמוקרטיה משתפת ישירה הוא מערכת בחירות שבה לבוחר יש קול אחד בכל נושא בחירה, והקהילה באמצעות נבחריה משתפת בפועל את הבוחר הן בהחלטות יסוד הקהילה, הן בהחלטות אופרטיביות, וההחלטות בין הנבחר לבוחר הן ישירות . כאמור, כל בוחר מקבל קול אחד בלבד לנושא הבחירה, והקהילה בפועל בוחרת החלטות מהותיות, והנציגים הנבחרים הקונקרטיים מקבלים את שיתוף הדעות של הבוחרים, בהיות הקהילה שקופה בהחלטותיה ופעילויותיה . החלטות מהותיות יהיו אותן החלטות אשר נוגעות-מתייחסות לחופש ולחירות המוגבלת של היחיד ; לייחודיות הקהילה ; ליחס-קשר בין הקהילה ויחידיה ; לקשר בין הקהילה לקהילות אחרות וכו' . החלטות מהותיות חדשות או ביטולן ייקבעו בהצבעת רוב . ההצבעות נערכות גם ברמה של נציגי קהילות בוועדות עבודה שונות ומשותפות . עֶקרון דמוקרטיה משתפת ישירה ועֶקרון הפרדת רשויות יוצרים מערכת ניהול ובקרה אשר תומכת ביציבות השלטון באופן אינהרנטי ויוצרת חלוקה שוויונית ומתקנת יותר של אוצר הקהילות והמדינה . תקופת הבחירה של נציגים נבחרים הן לוועדות השונות של ראשות קהילות האנושות או של בית הנבחרים התחתון תהיה מוגבלת לשלוש שנים עם אפשרות לשתי בחירות נוספות לכל נבחר קונקרטית . לבית העליון של ראשות קהילות האנושות כל קהילה שולחת נציג אחד לתקופה של חמש שנים, שניתנות להארכה בבחירה לשתי תקופות בלבד . שיטת מנהל קהילתי זה מאפשרת ליחיד ( בין שהוא נבחר ובין שלא ) ולקהילה לקבל אחריות ישירה למעשיהם . הפרדת רשויות — ב מאמרמדיני , פרק ראשון, עמ' 25 , אומר שפינוזה : "לפיכך 212 השלטון . . . כדי שיוכל להחזיק מעמד יש צורך להסדיר את ענייני-הציבור שלו באופן כזה שהמנהלים אותם, בין שילכו אחר התבונה בין שילכו אחר

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר