פרק שני: דרך (ראייה־הכרה)

עמוד:421

421 א יד א ה אפ י ס ט מ ו ל וגי ת-ק וס מו ל וגי ת חוקה סדורה דינמית, המאפשרת ליחידי הקהילה והקהילה, לממש יחד ולחוד חיים המוסיפים רגעים של טוב לחיותם המשותפת ולטבע הרוחש בסביבתם . הינם — הכוונה לכתבי קודש של אמונות ודתות, נזכרים ולא נזכרים ב משנה 7 2 סדורה : אֶרֶץתִּקְוָה . ב מאמרתיאולוגי-מדיני , פרק שביעי, עמ' 94 , אומר שפינוזה : "אין לנטוע בלב האנשים תמימות וכנות-הרוח לא במצוות החוקים ולא על ידי סמכות פומבית . . . אלא לשם כך נדרש מוסר חסידות ואחווה, חינוך טוב, ומעל לכל — שיפוט עצמאי וחפשי . ולפי שכל איש ואיש יש לו זכות גמורה של חופש הדעה, גם לגבי הדת, . . ומכאן שגם לבארה ולפרשה לעצמו" . המשנה הסדורה בנויה גם כמתודת לימוד דינמית אשר בבסיסה "חינוך טוב" ליחיד ולקהילה- חברה, בגילוי מהותם ומימושם בדרך של שיפוט עצמאי וחופשי, כאמור בה, תוך שמירה על בסיסי מוסר מוסכמים, כמבואר לעיל . המשנה הסדורה גם מאמצת את הגישה אל הידוע ככתבי הקודש, כספרים אשר מהותם ומציאותם הממשית משתנה כחלק מהתרבות האנושית, וזאת עובדה . לכן, אין כל צורך להגן ולשמור על הסבר או פירוש אחד ויחיד של הטקסט המקודש . גם בעולם האורתודוקסי היהודי יש הבדלי דקויות בתחומי מצוות עשה ומצוות לא תעשה, מנהגים ותפילות — פעמים, עד כדי שנאה תהומית בין מובילי הקהילות השונות על הדקויות לתפיסתם, אשר רובם ככולם טוענים לאמת המוחלטת 4 . התחוללותך בזמן ומקום פלסטין-ישראל, מאפשרת לחבֵּר ולסייע בהתהוותה של הארה התרחשותית הרמונית בין מזרח למערב, בין דתות ואמונות, לקבל ולעזור להתרחשות המתהווה בעידן חדש של עולם חיי קהילות . באור דרך תקווה, קבלה ומימוש חיי קהילה בדרך אחוות-שלום, חירות רוחנית תרבותית, תוך קבלת אחריות אישית וחברתית לחיי היחיד, הקהילה והסביבה . יודע אתה ישראל-פלסטין "הַנִּסְתָּרוֹת וְהַנִּגְלוֹת הַגִּבּוֹר וְהֶחָכָם"

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר