פרק שני: דרך (ראייה־הכרה)

עמוד:419

419 א יד א ה אפ י ס ט מ ו ל וגי ת-ק וס מו ל וגי ת הינו מוסד משותק הנשלט על ידי מספר מצומצם של מדינות גרעיניות בעלות זכויות וטו ללא כוח בפועל של מוסד פועל ומבצע . המשנה הסדורה קוראת לה בהמשך ראשות קהילות האנושות שתפעל בעולם חיי קהילות . ההתרחשות של הכרת האנושות המשתנה עתה, עם מהפכת המידע, עוברת סוג של שינוי מהיר ביותר . המשנה הסדורה רואה, מכירה ותופסת את המציאות הממשית והאמיתית, כאמור ביסוד ח' במפתח המשנה הסדורה : " לאמונה ולדתות משמעות מעשית במסע האנושות " . האתיקה האנושית מתכנסת לאתיקה משותפת אחת, בקהילת האנושות היחידה ומיוחדת, מין מן החי ובהתאם ליסוד ט' במשנה הסדורה, האומר : " האנושות היא מסע גילוי בזמן " . אומנם האו"ם מנסה להשפיע עם מעמדו וליישם את השקפותיו, אך גם הוא עצמו משתנה וצריך להשתנות . לאור גידולה של האנושות ממיליארד אחד לפני 100 שנה לכ- 8 מיליארד בני-אדם כיום, קיימת מציאות ממשית של ריבוי אמונות ודתות, ורק בעולם הנוצרי יש יותר מ- 340 זרמים שונים ואמונות ודתות אחרות, שקיימים בהן אלפי ואולי אף עשרות אלפי זרמי אמונה ודתות, המכילים ומקיפים את האנושות כולה . לכן, על פי המשנה הסדורה, מראיית והכרת תפיסת מציאות ממשית, חיי הקהילה מכילים גם את הפרדת האמונה והדת מן הקהילה, והפרדה מקהילות אחרות לכידותם למקום, שיוך וחיבור של תקווה למקום, נשגב למקום, אֵל אֱלוֹהִים אֲדוֹנָי אַללַּהּלמקום, מהווה מפתח לשינוי הראייה, הבהרתה להכרה חדשה, ארץ תקווה, "אֶל הארץ אשר אראךָּ" — ישראל-פלסטין אחים לדרך אשר בה נגמל האדם מחרדת סופיות חייו ומשתחררת האמונה, התקווה, משיוכה, מחיבורה למקום . כל העולם צופה ומחכה . כיסופים . שיח-אדם עם עצמו ואמונתו . מפגש נמשך של אנוש בחולשותיו . מקום מפגש דתות בין מזרח למערב . אי חיבור בין אלוהות למקום, "לְמַעַן תִּהְיוּבְּנֵי אוֹר" תקווה .

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר