פרק שני: דרך (ראייה־הכרה)

עמוד:418

418 מ ש נ ה ס דו ר ה : אֶרֶץ תִּקְוָה a . ואחרים — הכוונה לכתבים אחרים וטובים של אמונות ודתות שיש להן 6 2 קהילות פעילות ורוחשות . קהילות עם מסורת של למידה, אמרות וספרים, חגים ומועדים, טקסטים מקודשים, מקומות מקודשים, כהני-דת וכו' . % 55 מהאנושות הם בני אברהם המאמינים באל אחד על שליחיו השונים, נוסף על כך % 32 כיום הם הינדואיסטים ובודהיסטים, מאמינים דאואיסטים וקונפוציאניים הם כ- % 12 , ופחות מ- % 6 הם בני בלי דת . המספרים אינם מוחלטים . דת האיסלאם על כל סוגי מסורותיה היא דת צעירה, יחסית, נמצאת בתנופת התפשטות ברחבי העולם וגדלה באופן יחסי לכלל האנושות . הנצרות פורה ורבה בארצות מסוימות וכן היהדות . לדתות כוח התמד ומשך שאינו קשור רק בגילן . b . ב מאמרתיאולוגי-מדיני , פרק ששה-עשר, עמ' 172 , אומר שפינוזה : "יוצא מכאן שהרשות העליונה, שעליה בלבד . . . מוטל התפקיד לשמור ולהגן על זכויות השלטון, מגעת לה הזכות העליונה לקבוע לגבי הדת כל מה שיֵרָאה לה" . במאה האחרונה האנושות פיתחה מנגנון בין-לאומי הנקרא "האומות המאוחדות", האו"ם , והוא אמור להיות "הרשות העליונה", כפי ש שפינוזה קורא לה . האו"ם היה ועדיין ג . הוֵודוֹת, הקאגיור, המָהַבְּהָארָטה, התנ"ך, הברית החדשה, 7 2 תפיסות הכרה ותודעה 6 2 רבים וטובים, הינםהקוראן ואחרים להתחוללות התופעות, הרוחשות כתודעה כללית . חרדה אנושית 8 2 במשֶךְהמתגלֶה . האמונהעדיין פועלת ברוח החיים המתהווה היא חלק פועל ברוח החיים, בוערת ברוח תקווה מתגלָה . כתבי האמונה הינם ספרי הכרה במציאותו, רוחניותו ובארעיותו של אדם במשֶךְדרך חייו האחת . הגיעה העת שכל חברי קהילות אמונה יתאחדו בברית אחים, "ברית חירות ( חופש בחירה ) האמונה" .

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר