פרק ראשון: מטרות־על (משמעות־רוח)

עמוד:409

409 א י ד אה א ונטו ל וג י ת-ט ר נ סצנד נ ט י ת ביסודן, הן גם קיימות ומאַששות אונטולוגית זו את זו, כשתי קהילות נפרדות ופתוחות במרחב אונטולוגי . אומנם הקהילות דומות אך לא זהות, משתנות כל זמן שהן קיימות, סובייקטיביות זו לזו, ו" מטרות-העל " שלהן טרנסצנדנטיות . ראו גם הערה, ב משנהסדורה : כללית ( אישית ) , למילה "רוח" שבכותרת של הפרק ראשון, ביאור 120 . צמצום חרדה ופחד — ( להרחבה ראו ביאורים 157 ו- 181 ) . במשפט 63 197 בחלק ד' של ה אתיקה , עמ' 340 , אומר שפינוזה : "מי שמודרך על ידי פחד ועושה טוב כדי להימנע מרע אינו מודרך על ידי התבונה" . ה משנהסדורה : אֶרֶץתִּקְוָה , מכילה שיטה לימודית המפרטת לכל אורכה דרך המבררת את אמיתות מציאותו של היחיד והקהילה אל מול ייחודם ומהותם ההולמת ובכך מקטינה ומצמצמת את חרדותיו ופחדיו של היחיד . המשנה ראשונה, משנה סדורה : כללית ( אישית ) בפרק השלישי, " מימוש ( פעולה-חומר ) ", שלב 2 , "כיסופים, חלומות ( שאיפות ) התגייסות, צמצום חרדה ופחד { הערה 2 — של היחיד, הקהילה והסביבה ( אי מימוש — הזנחה, פגיעה בזדון אי מתן עזרה ) } , ויתור, זמניות" ובמשנה השנייה, נגזרת א', משנהסדורה : עולםחייקהילות , פרק שלישי, " מימוש ( פעולה-חומר ) " שלב 2 : " צמצום חרדה ופחד הקהילה ויחידיה ", ובמשנה השלישית, נגזרת ב', משנהסדורה : עולםחייקהילה, 1 . הארת מהות חיי אנוש בקהילה { קבלת מהות חיי אדם, הפרט 197 , טעם משך החיים, רב אמונתי,בקהילה, צמצום חרדה ופחד 198 , מקום מִשְכָּן . ( הבנה והגדרת מהותסיום הלאומיות, רב דתות וטעם חיי יהודי, דרוזי, נוצרי, מוסלמי, בהאי ואחר, תושב ) , אזרח ותושב באֶרץ תקווה } 2 . הגשמה פעילה, הרמונית מימוש אִידֵיאַת חיי בן-אנוש בקהילה ( בין הים לנהר ) }

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר