משנה שלישית: נגזרת ב׳

עמוד:405

405 מש נ ה ש ל י ש י ת בתקופה הזאת — אומנם ה משנהסדורה : עולםחייקהילה,אחת מכירה בקיומו 193 של תהליך נמשך בנרטיב התנ"כי, אך עם זאת רואה היא ומכירה שהעידן שבתחילת המאה ה- 21 הוא עידן של תקשורת, של איכות המידע, שכולם רואים את כולם . האנושות, בפעם הראשונה, רואה ומכירה את עצמה . לאורך הדרך הנמשכת של ההיסטוריוגרפיה העברית-יהודית מתפתחת ומתגלה במאה הראשונה והשנייה לספירה הברית החדשה, על כתביה השזורים לאורך השנים, ובהמשך מתפתח האיסלאם במאה השביעית לספירה על ברכי היהדות והנצרות . הסיפור התנ"כי של הברית הישנה אומנם שזור על פני 1,400 שנה בקירוב, אך נמשך עד עצם היום הזה, בסיפור הנמשך של העברי-יהודי, החוזר אל מולדתו ויוצר סבל וכאב לפלסטינים הגרים באותו מרחב באותה הארץ . דווקא היום, בעידן התקשורת של המאה ה- 21 , ניתן לאחד את שתי הקהילות, יהודית וערבית . a . העת הזאת — האדם, האזרח, משפיע בדעותיו על קרובים ורחוקים ויכול 194 להשפיע יותר על אחרים דרך הרשתות החברתיות . כל האנושות מחוברת וקשורה, כנאמר לעיל . "העת הזאת בין הים לנהר" היא מיוחדת, מאחר שכולם רואים את כולם, ומעשה של אחד או קהילה, מגיע — ומייד — לקצה הארץ, ההשפעה מיידית . מאחר שהמציאות אפשרית, יכול להיות פתרון לסכסוך המתמשך . ב"עת הזאת" הפתרון יקבל משוב מכל הקהילות והמדינות על פני הארץ . ב מאמרתיאולוגי- מדיני , פרק שבעה-עשר, עמ' 173 , אומר שפינוזה שדמוקרטיה מאפשרת את המקום הזה הינו אפשרות לדרך חדשה-ישנה, של מזרח ומערב כאחד . 193 , עידן התקשורת, כולם רואיםבמרחב הזה בתקופה הזאת 194 ,את כולם, כולם מדברים עם ( את ) כולם . העת הזאת בין הים לנהר, הינה מפתח אחד,

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר