משנה שלישית: נגזרת ב׳

עמוד:400

400 מ ש נ ה ס דו ר ה : אֶרֶץ תִּקְוָה a . היסטורית — היהודים נשענים על מקורות היסטוריים לשייכות ובעלות 189 בחבלי ארץ ישראל, וחלקם רואים בהר הבית את פסגת המקום הקדוש להם . והפלסטינים רואים בארץ הזאת בית לאומי לתושבי פלסטין, מוסלמים, נוצרים ויהודים זה מאות שנים, כאשר בית לחם, נצרת, ירושלים ומקומות אחרים, מהווים אזור מקודש, על פי המסורת הנוצרית הפלסטינית, ונוצרים אחרים בעולם ומסגד אל-אקצה ומקומות מקודשים אחרים מהווים את ליבם הפועם של המוסלמים הפלסטינים ומוסלמים אחרים בעולם . היהודים, הנוצרים והמוסלמים נשענים גם על הטקסטים הקדושים להם וגם על מקומות גאוגרפיים קונקרטיים, כמו ירושלים, המשולש הקדוש, המהווים חלק פועל במסעותיו של מוחמד וישו הנוצרי ושליחיו, בחבלי ארץ פלסטין-ישראל . הסכסוכים הם היסטוריים, והנרטיב הוא, מחד גיסא, של זיכרון, ומאידך גיסא — המצב הנוכחי של שני העמים . ברור לכולם שהביטחון נמצא אצל כל אחד מהם, וכאגודה אחת הם יכולים לעמוד מול פני העולם ומול פני הזיכרון, כמפורט בנגזרת ב' . b . אומר שפינוזה ב מאמרתיאולוגי-מדיני , פרק שביעי, עמ' 79 : "הכרח הוא גם לשם הפירוש של המקרא לערוך היסטוריה אמיתית של המקרא וממנה, כמו מנתונים ועקרונות ודאיים, להסיק במסקנות נכונות את כוונתם של מחברי-המקרא . כי באופן זה ( דהיינו אם לשם פירוש המקרא והדיון בעניינים הכלולים בו לא יקבל שום עקרונות ונתונים זולת אלה השאובים מגוף המקרא ומן ההיסטוריה שלו ) יתקדם כל איש תמיד בלי חשש טעות, ויוכל לדון על העניינים הנעלים באותה מידה של בטחון כמו על אלו שאנו מכירים באור הטבעי" . שפינוזה קורא ליצירת פירוש היסטורי-תרבותי-לשוני של המקרא ובו הוא רואה את הפתרון היחיד . שפינוזה אומר : "במסקנות נכונות", כלומר לא רק שהתנ"ך הוא מסמך פוליטי מכוון, הוא גם מתפרש אחרת על ידי קוראיו ומאמיניו היום, בזמן ההווה . שפינוזה צדק בבקשתו לפרש את התנ"ך כולו על פי המומחים השונים לנושא ולתקופה . כמו"ל ובעל הזכויות הבלעדי של עולם התנ"ך , אני רואה עצמי כמי שמממש את חזונו בפועל . אני עמל על זה מתחילת שנות התשעים של המאה הקודמת וסיימתי לאגד את הפירושים לקראת שנות האלפיים . משנת 2019 ילמדו כל תלמידי ישראל הלומדים תנ"ך מפירוש עולם התנ"ך באתר "התנ"ך" של משרד החינוך . ייחודו של עולםהתנ"ך הינו בכינוס

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר