משנה שלישית: נגזרת ב׳

עמוד:399

399 מש נ ה ש ל י ש י ת חשובה יותר מאדמה אחרת . טענת הקיצונים היהודים על היותם "נבחרים" אינה כך בפועל, ולוּ רק מדרכם ההיסטורית הממשית, המלווה סבל וסכסוכים, רדיפות והרג, כמו עמים רבים אחרים בתקופה "המודרנית" של המאה- 20 , באופן שיטתי, אכזרי ותעשייתי, בשואה . גם עמים אחרים נכחדו וגם אחרים נרצחו ונהרגו, מאות מיליוני בני-אדם, בידי בני-אדם, ועם זאת עמים אחרים נתהוו . עלינו גם להכיר בכך שהיסטוריית האנושות הידועה, הכתובה והמצוירת, הינה בת אלפי שנים בלבד, המהווים תקופה קצרה ביותר ביחס לעולם הטבע הטובע בכללותו . הרי סלע בנחל יכול גם להתגלגל אל הים מאות אלפי שנים . חיי קהילה אחת — חיי קהילה ייחודיים . חיי קהילה אחת, הדגש כאן על המילה 188 אחת ויחידה — לישראלים יהודים, לישראלים פלסטינים, לפלסטינים המוסלמים והנוצרים בשטחי הגדה המערבית, עזה ומחנות הפליטים במקומות אחרים וגם ליהודים הישראלים הגרים כתושבים בפלסטין . כולם מאחדים כוחות ויוצרים ועושים קהילה אחת ומיוחדה, המאוחדת משתי קהילות, מעין פדרציה בתחילתה ולאחר 18 שנה איחודה המלא לקהילה אחת, קהילת פלסטין יחד עם קהילת ישראל כפי שהן, בין הים לנהר . לקהילה המיוחדת הזאת יש שתי קהילות משנה, המכילות מסורות ותרבות יהודית וערבית — מוסלמית ונוצרית . בפועל, כולם מוגדרים כבני אברהם . כדאי להסביר כיצד יכולים הן העברים, הקהילה הישראלית-יהודית, הן הערבים, המוסלמים והנוצרים, לחיות בחבל הארץ הידוע בשם ישראל-פלסטין, בבטחה וברווחה . ה משנהסדורה : עולםחייקהילה,אחת מכוננת ובונה מבנה פועל בהוויה, המעניק רגעי חיים יציבים וטובים לשתי קהילות המשנה, לחיות בבטחה ורווחה בפועל ממש . משנהשלישית : משנהסדורה : עולםחייקהילה,אחת 19 ( ביטול לאומניות ) 189 , לאומית 188 , היסטורית { חיי קהילה אחת 191 ) } ( ציון ירושלים ) ( ישראל-פלסטין

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר