משנה שלישית: נגזרת ב׳

עמוד:398

398 מ ש נ ה ס דו ר ה : אֶרֶץ תִּקְוָה c . אף על פי שלכאורה הסכסוך בין קהילת ישראל לקהילת פלסטין הוא גם תאולוגי, המשנה הסדורה אינה זקוקה ולא משתמשת בהסבר כלשהו הנובע מתפיסה דואלית תאולוגית כלשהי . אדגיש זאת : התאולוגיה מבארת את עולם ה"יש" מתפיסת "זווית ראייה אלוהית", קרי, "מלמעלה למטה" או במילים אחרות, בהסתכלות על עולם ה"יש" באופן החיצוני לו ( כולל תאולוגיה פנתאיסטית של שפינוזה ) . אך מבחינת ה משנהסדורה : אֶרֶץתִּקְוָה ניתן להסביר איך כל ה"יש" מתרחש, איך היא, התופעה, מתרחשת ורוחשת ללא "סיוע" חיצוני של אלוהות כלשהי . לראיית המשנה הסדורה, כל התופעות הן אונטולוגיות . גם תודעה אנושית מודעת ולא מודעת רוחשת במציאות הממשית האמיתית . כאמור, כל אשר ניתן לומר הוא : המציאות אפשרית ולא הכרחית, לפיכך אפשרי האלוהי בלבד, והאנוש יכול להמשיג רק זאת . המשנה הסדורה נגזרת ב' מהווה מקרה פרטי, בין ישראל-פלסטין, קהילת ישראל וקהילת פלסטין, המתרחשות על רקע של שנאה, חרדה ופחד דתי-לאומי-משיחי בין אלו הטוענים להיותם בחירי אלוה, המממשים את "קדושת הקרקע", ה מחברים בין אלוהות למקום קונקרטי . חיבור בין האלוהים האפשרי, המחולל את הטבע הטובע, למקום גאוגרפי מסוים, קרקע, אדמה ש"נבחרה", לדבריהם, להיות רק שלהם, של המאמינים . המשנה הסדורה אינה רואה ומכירה במושג ה"בחירה" על ידי אלוהים ובמיוחד בחירה באופן מפלה ומועדף . המשנה הסדורה יודעת ומכירה במציאותם הממשית ואמיתית של חרדות ופחדי האדם, אשר רובם דומים באפיוניהם, מחוליי האנוש וכאביו, לאופני הרגעים של מנעדי איכויות אושרו . לכולנו ברור, כפי שכולנו שווים והרמוניים מבחינת הטבע הטובע, התופעות חולפות ומתחלפות, כך גם הטבע בכללותו, כמו הר או גבעה כלשהי, שאינם חשובים יותר מגבעה אחרת בפני הטבע הטובע האין-סופי בתופעותיו, אל זמני . לכן, נגזרת ב' משנהסדורה : עולםחייקהילה,אחת , מראה דרך ליישום עקרונות המשנה הסדורה על יסודותיה במפתח המשנה . נוסף על כך, מורכבותה הדינמית לפתרון הסכסוך הנמשך, סכסוך מ"חיבור" שאינו אפשרי, מוטעה, לא נכון, ממשי, כואב, של "בחירה" מפלה אלוהית בין אדם וטבע . כיום יהודים קיצוניים משיחיים ומוסלמים קיצוניים משיחיים, טוענים לייצוג האל באופן בלעדי ו מחברים אלוהות למקום ספציפי . גורמים בורים, בעלי ראייה-הכרה לקויה ועכורה, הם אלו המגדירים קרקע ספציפית בעולם הטבע הטובע להיות

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר