משנה שלישית: נגזרת ב׳

עמוד:397

397 מש נ ה ש ל י ש י ת ויתקבל " קושאן המקומות הקדושים " ו" ברית חירות האמונה " ( נגזרת ב', פרק שלישי, " מימוש ( פעולה-חומר ) ", שלב 2 ג' . כמו כן, " הסכם ברית קהילות " מכיל בתוכו הגדרות ברורות של שיתוף דרך, ערבות הדדית, תרבותית, קיומית, מועד חג-זיכרון משותף אחד לאנושות כולה, והמנון אחוות הדרך ( נגזרת ב', פרק שלישי ) . כמו כן, ב" הסכם ברית קהילות " יהיה סעיף המסביר כמה וכיצד כל קהילה תתרום מדי שלושה וששה חודשים לקופת " ראשות קהילות האנושות ", בכסף או מיטלטלין ואנשים, כאמור שם . b . אומר שפינוזה ב מאמרתיאולוגי-מדיני , פרק שלישי, עמ' 43 : "אלמלא ריככו יסודות אמונתם את נפשותיהם, הייתי מאמין בהחלט כי ביום מן הימים בבוא שעת הכושר, כפי שענייני בני-אדם הם בני-שינוי, שוב יקימו את ממלכתם . . . מבחינת השכל והשלימות האמיתית אין עם נבדל מעם ולפיכך אי אפשר שייבחר על ידי אלוהים על פני עם אחר" . המשנה הסדורה מאמצת את הבחנות שפינוזה בנושאי "בחירה" או בידול : מצד הטבע הטובע, מצד התופעות, יש רק "אמת" ו"שקר", כפי שראה כבר בזמנו הרמב"ם, דהיינו אין עדיפות בחירה או בידול תאולוגיים . המשנה הסדורה רואה ופועלת באופן בהיר לתפיסת מציאות ממשית, ואינה עסוקה כלל בסיבתיות הקיום הכללית . לכן, אין המשנה הסדורה מביעה דעה על העדפותיו של הטבע הטובע ואין בתופעות, מצד התופעות, "טוב" ו"רע" כלשהם . כל אשר המשנה הסדורה יכולה לעשות הוא להרחיב את גבולות איכויות הראייה-הכרה באופן דינמי בתוך ה"יש", עולם של אין-סוף תופעות סופיות, כפי שהדבר בא לידי ביטוי במפתח המשנה הסדורה ביסוד ו' ויסוד ז' . יסוד ו' אומר : תהליך היצירה בעיצומו . זהו בסיס עובדתי . זהו תהליך אחד משותף אל זמני, מנעדי, משתנה ונמשך . הכול קשור בכול, באופן של מרחב הרמוני של יחסים פועלים, של משמעויות פועלות ( להרחבה ראו הגיונות אמסטרדמיים : פנומנולוגיהשלההכרה ) . המשך של יסוד ו' אומר : החיים, ממד אחד משתנה ומוגבל בתהליך היצירה . יסוד ז' מרחיב שוב ואומר : " הטבע, גן רוח חיים, בתנועה והתחדשות מתמדת " . להרחבה ראו ביאוריי ליסודות ו' ו-ז' במפתח המשנה הסדורה, לעיל .

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר