פרק שלישי: מימוש (פעולה־חומר)

עמוד:390

390 מ ש נ ה ס דו ר ה : אֶרֶץ תִּקְוָה בהמשך בביאור 186 ) , המאפשר ליחידי קהילה לעבור לחיות ממקום תושבות אחד למקום אחר על פני הארץ, כאמור בביאור 1 של הפרק השלישי " מימוש ( פעולה-חומר ) " במשנה השנייה עצמה . "הסכם ברית הקהילות" גם יאפשר מגורים בקהילה משנית לתקופה קצרה או ארוכה, אבל זכויותיו הן בקהילתו הראשית, שבה היחיד שייך כחבר ואזרח . הוא יקבל זכויות של תושב בלבד בקהילה שהוא דר בה, והקהילות מאשרות זאת באופן פורמלי בלבד . " ברית התושבות " מתייחסת לזכויותיו וחובותיו של אזרח החי בקהילה משנית לקהילתו הראשית . " ברית התושבות " מדברת על מס קהילה של תושב לעומת מס קהילה ראשית של אזרח , כיצד דיורו מיטיב עם הקהילה ועימו, זמן תושבות בקהילה וכו' . המשנה הסדורה לא פיתחה את "ברית התושבות" או את "הסכם ברית קהילות", כאמור בהמשך ב משנהסדורה : עולםחייקהילה,אחת ומשאירה את זה להיכתב בהווה הנמשך ומשתנה . b . אומר שפינוזה ב אתיקה , חלק ד', משפט 34 , עמ' 310 : "בני האדם עשויים להיות מנוגדים זה לזה במידה שנאבקות בהם רגשות שהנן סבילות" . המשנה הסדורה רואה ומכירה בכך שיחידים או חבר בני-אדם, מיעוט בתוך קהילה, יימצאו במצב אשר התפיסה האתית שלהם או אופן התנהלות חייהם מהווה לכאורה איום על אחרים, שלא תופסים את המציאות הממשית כמותם, בסביבתם . למקרים מסוג זה, הקיימים בפועל ממש בכל קהילות האדם על פני האדמה, ממליצה המשנה הסדורה השנייה, החברתית, על יצירתה וכתיבתה של " ברית תושבות ", כאמור, הסכם עולמי, אשר יאפשר גישור למציאת פתרון הולם ליחידי קהילות או קהילות שלמות להמשיך לחיות בסביבה סובלנית יותר ויאפשר אפילו סביבה אוהבת, תוך כדי צמצום וביטול האיום הקיים . " ברית התושבות " תכיל בתוכה גם את האפשרות כחלק מפתרון או כפתרון זמני או כולל, על ידי התרת הגירה ממקום למקום על פני האדמה באופן קבוע או זמני, והכול בהסכמת המהגר וקהילת-ארץ ההגירה . פעמים, חבר-אזרח קהילה ראשית אחת הרוצה להחליפה בקהילה ראשית אחרת ( אחת לעשר שנים ) וכו', כל זאת תחת חוקי הגירה אוניברסליים המתיישבים עם חוקי זכויות האדם הבין-לאומיים . שפינוזה כבר אמר דבר דומה ; בהוכחה למשפט 70 ב אתיקה , חלק ד', עמ' 347 , הוא מדגיש ואומר : "האדם החופשי משתדל להתחבר עם

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר