פרק שלישי: מימוש (פעולה־חומר)

עמוד:389

389 אי ד א ה פיזיו ל וגי ת ממד חדש נוסף של זמן, זמן השינוי, קרי יחס השינוי בין "ישים" אונטולוגיים, ממד זמן המורכב, מחד גיסא, ממהירות ומרחק, ומאידך גיסא, מצב חווייתי של שינויי המרחב ועומק ראייתי הכרתי, הפותח ומאפשר מימוש הוויה פעילה בהתרחשות היצירה . היחיד והקולקטיב — הקולקטיב, קהילה, כאמור לעיל, מהווה אגודה של יחידים . 182 יחידי הקהילה הם חברי הקהילה ומהווים את התרחשות הקהילה בפועל . היחידים והקהילה, הקולקטיב, הם האחראים הישירים והעקיפים הדדית זה לזה ולקהילה בכללותה . אומר שפינוזה ב מאמרקצרעלאלוהים,האדםואושרו , חלק שני, פרק עשרים וארבעה, סעיף ( 5 ) , עמ' 181 : "כל החוקים שאפשר לעבור עליהם הם חוקים אנושיים בלבד" . האתיקה, המוסר של הקהילה, מפורט בשלוש המשניות כולן, ממשנת היחיד למשניות החברתיות, נגזרת א' ו-ב', המאמצות את כבוד האדם וחירותו, כמוגדר במשנה הסדורה . הקהילה, באשר היא, מאגדת בתוכה חוקה וחוקי משפט-צדק הנבחנים לאורה, חוקים המסמנים גבול פתוח של התרחשויות . פעמים, עם משך השינוי הרוחש, חוקי הקהילה והגדרת ייחודה אינם מתאימים למציאות הממשית הרוחשת ומביאים לחיסול הקהילה או לשינוי נדרש בייחודיותה וחוקיה . המשניות החברתית בנויות באותה מסגרת אידאית שבנויה ה משנהסדורה : כללית ( אישית ) . a . ברית התושבות — ברוב המקרים בני-אנוש יהיו עם קהילה ראשית אחת 183 אשר בה הם אזרחים, וייתכן שיהיו כאלו עם קהילות משניות נוספות . " ברית התושבות " המצוינת במשנה היא חלק מ" הסכם ברית קהילות " עולמי ( כמוגדר 2 . ביזוּר גבולות הקהילה, ביטול שיוך לאומיות למקום, ביטול הלאומניות, צמצום חרדה ופחד הקהילה ויחידיה, כיסופי 1 ", אהבת 183 התושבות קהילה, "הסכם ברית קהילות", "ברית 184 , ביטול גבולותכל חי, פריצת גבולות

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר