פרק שלישי: מימוש (פעולה־חומר)

עמוד:382

382 מ ש נ ה ס דו ר ה : אֶרֶץ תִּקְוָה של יחידיה, המהווים את נפשגופה בפועל של הקהילה עצמה, מהותה ההולמת, נפשה של הקהילה, המהווה את סך כל פעילויותיה . האתיקה היא חלק ממהותו ההולמת והפועלת של היחיד וכן של הקהילה עצמה בהתאם . המשנה הסדורה כאן, בשלב 1 , מערבבת את הקהילה עם יחידיה, זוהי אגודה של יחידים הרוחשים ופועלים את מהותה ההולמת של הקהילה . כאמור, גם הקהילה היא "יש" אונטולוגי ככל "יש" שהינו, ייחוד ואיחוד בריבוי . b . בנגזרת א' משנהסדורה : עולםחייקהילות , בפרק השלישי : " מימוש ( פעולה-חומר ) ", שלב 1 מפורטת מערכת קהילתית של בני-אנוש הפועלת דרך ראייה-הכרה, התופסת את עקרונות המוסר-אתיקה אוניברסליים באופן בהיר וצלול, מתוך יוזמה פעילה אמיתית ליישום חוקי מוסר-אתיקה אלו באופן של בריאות בגופרוח הקהילה ( השלכה של סדרי עדיפויות בחלוקת אוצר הקהילה ) , תוך שיתוף, יצירה, נתינה, בנייה, סביבה אוהבת וכו' . הקהילה — מאחר שהיחיד והקהילה יש בהם ה אי השלמות , כאמור בנגזרת 178 א' בפרק השני, " דרך ( ראייה-הכרה ) ", בשלב 1 האומר : הכרה באי השלמות ( חיכוך-מוסר ) , דהיינו, אנו יכולים להשביח את איכות הראייה וההכרה של הקהילה התופסת את המציאות הממשית באופן בהיר וצלול, כאמור בביאורים לעיל 171 – 172 , ולהרחבה ראו גם בביאורים ל משנהסדורה : כללית ( אישית ) , בפרק 2 , שלב 1 . שיטת לימוד זו תסנן ותסלק חרדות ופחדים רבים, אך עדיין נישאר עם עקרונות המוסר-האתיקה, המאלצים אותנו לפעמים לוותר מעצמנו לטובת הכלל, ויתור שמשמעו, מחד גיסא, חֶסר, גריעה ביחיד, ומאידך גיסא, מעלָה בתוספת רגעים של מנעדי איכויות אושרו של היחיד בהיותו חלק פועל בקהילתו . מאחר שהמציאות אפשרית, מבנה הקהילה הוא דינמי ומשתנה, מושתת על חוקה הכוללת בתוכה הפרדת רשויות ודמוקרטיה משתפת ישירה . החוקה כוללת ועדות מכוננות ומבקרות, יחד עם ועדות שונות השופטות וּועדות שונות המבצעות .

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר