פרק שני: דרך (ראייה־הכרה)

עמוד:375

375 א יד א ה אפ י ס ט מ ו ל וגי ת-ק וס מו ל וגי ת את חסרונו, שאינו מושלם או מלא כפי שהתפיסה הדואלית סיבתית רואה את המציאות, ויחיה את חייו באופן אמיתי-מוסרי ואנושי . עֶקרון השוויון נובע מתוך משנה אנושית מוסרית, ומהותו של עקרון השוויון גלום ב משנהסדורה : אֶרֶץ תִּקְוָה . הרי אנו במצב שבו האנושות משתנה, רוחשת, מתקשרת, רואה ומכירה את עצמה . ברם, רוב בני-האדם חיים ללא מודעות עם ראייה-הכרה התופסת את המציאות הממשית והאמיתית של עצמם והתופעות סביבם . רובם ככולם סיבתיים ודואליים, והכרתם ותפיסת מציאותם קהה ומעוותת . אומנם יש עלייה בביטחון הקיומי ואכן קיים תהליך מהיר וחד של שינוי, אך האנוש עדיין צריך להתרומם באיכות ראייתו והכרתו את תפיסת מציאותו וסביבתו הממשית והאמיתית באופן בהיר וחד, לכן הוויתור נדרש ממנו על ידי אתיקה וחוקי הקהילה . כאמור, ויתור זה אומנם, במכלול חייו, שומר ומפרה את הטוב בכללותו של היחיד, אך עדיין מעמיק ומדְמִים את הגריעה, את החסר . המשנה הסדורה מאמצת את עֶקרון השוויון, אשר בבסיסו ישנה ראייה והכרה שכל אחד ואחת מאיתנו, בני-האנוש, שווים בינינו בזכויות ובחובות המוסריים האוניברסליים בכבוד והתאמה . כל זאת, תוך כדי שיתוף עם הסביבה והטבע אשר אנו חלק פועל בה . עֶקרון השוויון הוא יסוד בחוקה של הקהילה . עֶקרון השוויון מביא את יחידי הקהילה להשפיע ולקבל אחריות על חיי יחידי הקהילה והקהילה כולה . דבר זה ישביח ברגעים של מנעדי איכויות אושרם של יחידי הקהילה ואת הטוב בקהילה, ויחידיה יחיו ביתר הבנה ובסביבה אוהבת יותר . a . הכרת הקהילה — הכרת הקהילה היא באיכותה של הראייה-הכרה הקהילתית 173 התופסת את המציאות הממשית והאמיתית בזמן הרוחש ובמקום שבו הקהילה פועלת ומשפיעה על יחידיה והקהילות סביבה, לראות ולהכיר את מהותה הפועלת של הקהילה, ייחודה, איחודה עם יחידיה ובריבוי עם קהילות אחרות . הקהילה 173 בזמן ומקום ( הכרה — תפיסת מציאות, 2 . הכרת הקהילה 174 , תקווה ) תקשורת-שָפה, זיכרון

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר