פרק שני: דרך (ראייה־הכרה)

עמוד:372

372 מ ש נ ה ס דו ר ה : אֶרֶץ תִּקְוָה מוּנעות מראייה תואמת ולא אמיתית במציאות הממשית, פעילות המעצימה את דרגות החרדה, הפחד והכאב בקהילה-חברה . המשנה הסדורה רואה שבעזרת חינוך היחיד בקהילה להכרה באי השלמות של היחיד והקהילה, תוך הבנה שזהו הטוב האפשרי, כך היחיד יכול לחיות בקהילה באופן שלו ואוהב יותר . למעשה המשניות החברתיות נגזרת א' ו-ב' מצמצמות חרדות ופחדים של היחיד בקהילתו ושל הקהילה עצמה . d . לנגד עיני המשנה הסדורה החברתית משנהסדורה : עולםחייקהילות עומדת תועלת יחידי הקהילה והקהילה עצמה כאחד . בפרק השני, " דרך ( ראייה- הכרה ) ", שלב 1 , הקהילה מפנימה, לא רק מקבלת בהכרה וראייה מודעת את עֶקרון אי השלמות , אלא גם רואה ומקבלת את החיכוך הנמשך, הפעמים הרבות שבהן החיכוך הוא כ"כאב", פעמים שבהן החרטה והעצב בחיכוך מלווים בירידת אנרגיית החיות, ב- down . פעמים, הדדיות השיתוף בעולם חיי קהילה עוטף ומקל, ופעמים הקהילה עצמה מתחככת ביחידיה, עוברת אנטרופיה אֱלֵי שינויה, אל סופה . מחד גיסא, המשנה הסדורה רואה בחיים משותפים הגדלת איכות וביטחון בחיי היחיד בסביבה אוהבת, ומאידך גיסא, הקרבה של רציות והיפעלויות אשר אולי היו מהנות את היחיד הסובייקטיבי, אך גורעות מטובת הכלל ומטובתו שלו . שלב 1 , " הכרה באי השלמות ", הינו התשתית לבסיס המוסרי הקהילתי, כאמור, הנשען על בסיסי המוסר האישי, כמפורט בהמשך ולאורך ה משנהסדורה : אֶרֶץתִּקְוָה . במשנה הסדורה הראשונה, משנהסדורה : כללית ( אישית ) , הפונה אל היחיד, בפרק השני, " דרך ( ראייה-הכרה ) ", שלב 1 , מוגדר רק " מוסר " ולא מוגדר בתוך הסוגריים " חיכוך ", כמוגדר כאן במשנה החברתית, משנהסדורה : עולםחייקהילות . a . מוסר — הכוונה כאן, ב משנהסדורה : עולםחייקהילות , היא להגדיר 172 ולהבדיל את המארג-מבנה של האתיקה הקהילתית אל מול האתיקה האישית, של היחיד, הסובייקט . הקהילה היא אגד של סובייקטים בעלי מהות פנימית, המכילה אתיקה אישית וחברתית . בדרך כלל היחיד מאמץ את הקווים המנחים את קהילתו ורואה את האתיקה שלו ושל אחרים בקהילה כאובייקטיבית קהילתית-חברתית . פעמים רבות הקהילה רואה ומכירה את האתיקה שלה

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר