פרק ראשון: מטרות־על (משמעות־רוח)

עמוד:360

360 מ ש נ ה ס דו ר ה : אֶרֶץ תִּקְוָה היחיד הן של הקהילה, כמתחוללת ומחוללת רוחגוף קהילתי, כחלק מ"תודעה כללית" של האדם הרוחשת בהווה הנמשך ומשתנה . a . מהות חיי קהילה — ראו ביאורים 121 , 122 , שבהם הסברתי והרחבתי, 166 בהקשר של " הארת מהות חייו של אנוש ", מהי מהותו של כל אדם באשר הוא והארתה . אחד הביאורים שם הורחב ביותר, ובהמלצת דוד טרטקובר, ד"ר יהודה מלצר, פרופסור שלמה גיורא שוהם ואחרים הודפס כספר נפרד בשם : תורת המחוללים—תורתהמחולליםהגנריתלמערכותחיות ( מרכבת חיים — מסכת פילוסופית ) . הספר מורכב מתפיסת מציאות שלא נשענת על עֶקרון הסיבתיות ועֶקרון הדואליות בהתרחשות התופעה, אלא על הווה נמשך ומשתנה, כאשר התופעות בתוכו הן דומות אך לא זהות, לכל התופעות יש סוף, כל התופעות בנויות מתופעות משנֶה, כל תופעה היא איחוד של תופעות, כמו האדם היחיד, הסובייקט, הוא ייחוד ( יחיד ומיוחד ) ואיחוד ( איחוד של תופעות ) בריבוי ( הוא לא לבד, כמו גרגירי החול, הם מיוחדים ייחודיים ורבים ) , כאמור לעיל . ב תורת המחוללים , הגיונותאמסטרדמיים , או מורהאנכי אני מסביר את הקוסמולוגיה והאונטולוגיה, שמהן מתפשטות הזרועות הפילוסופיות ומיתרגמות לידי אפיסטמולוגיה ואתיקה, כלומר את ההתפתחות ההכרתית של האנוש, הידוע כמין מן החי, האדם, החיה המדינית-חברתית הזקוקה לשיח . לכן ביאורים אלו על מהותו של יחיד האדם, הרי הם חשובים כדי להבין את מהותה של הקהילה, קהילת בני-אדם . במה שונה קהילת בני-אדם במהותה הפועלת ממהות יחיד האדם שבה ? להבדיל מספרי תורתהמחוללים , בביאור זה ארחיב על העקרונות המבדילים בין מהות יחיד לבין מהותה של קהילה , ולאחר מכן נברר בקצרה מהי מהות חיי קהילה . 167 166 ( קבלת מהות חיי קהילה, טעם 1 . הארת מהות חיי קהילה משך חיי קהילה )

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר