משנה שנייה: נגזרת א׳

עמוד:354

354 מ ש נ ה ס דו ר ה : אֶרֶץ תִּקְוָה a . חיי קהילות — ב מאמרקצרעלאלוהים,האדםואושרו , חלק ראשון, ויכוח 164 שני, סעיף ( 6 ) , עמ' 128 , אומר שפינוזה בפי תיאופילוס : "ליתר בירור אמשול לך משל אחר, והוא : האידיאה שיש לי ממשולש ואידיאה אחרת שנוצרה על ידי הארכה של אחת מזוויותיו, כך שזווית זו שנוצרה על ידי הארכה שווה בהכרח לשתי הזויות הפנימיות שכנגדה וכו' . אלה, אומר אני, יצרו אידאה חדשה והיא : שסכום שלוש הזויות במשולש שווה לשתי זוויות ישרות . אידאה זו היא כה מאוחדת עם האידיאה הראשונה עד שאין היא יכולה להתקיים ולהיות מושגת בלעדיה" . ה משנהסדורה : עולםחייקהילות , מאמצת משל זה ומשייכת אותו למשנה הסדורה הראשונה, משנההסדורה : כללית ( אישית ) , למשנה השנייה, משנהסדורה : עולםחייקהילות , ולמשנה השלישית, משנהסדורה : עולםחיי קהילה,אחת , שבהן יחידי הקהילה, הקהילה בכללותה, והקהילות השונות, לא מוסיפות או גורעות זו מזו, אלא הרמוניות ומשלימות זו את זו לעניין איסוף מנעדי איכויות אושרן . המשנה הסדורה רואה ומכירה בעובדה שכאשר פרטי האחד, פרטי ה"יש" האונטולוגי, אינם משלימים זה את זה באופן הרמוני והולם, אזי המערכת הסיסטמית נמצאת בדעיכה עד להעלמות זהותה-מהותה ההולמת במרחב התופעות . שפינוזה ממשיך ומוכיח, לשיטתו ב אתיקה , חלק ד', משפט 40 , עמ' 320 , ואומר : "דברים המובילים לחברת בני אדם משותפת, או גורמים לכך שבני האדם יחיו בשלום ובהרמוניה, הם מועילים . לעומת זאת, דברים המובילים לידי פירוד וריב במדינה הם רעים" . המשנה הסדורה, נגזרת א', משנה סדורה : עולםחייקהילות , מכילה שיטת-לימוד פועלת לקיום חיי קהילה יותר הרמוניים ובכך אפשריים לאיסוף רגעים של מנעדי איכויות אושר בעולם חיי קהילות . b . שלוש המשניות החברתיות של ה משנהסדורה : אֶרֶץתִּקְוָה הינן : משנה סדורה : כללית ( אישית ) , נגזרת א', משנהסדורה : עולםחייקהילות , ונגזרת ב', משנהסדורה : עולםחייקהילה, אחת . עקרונות המשניות החברתיות ( "מדיניות" ) , מסודרות ובנויות באותו מבנה, צורה, הקשרים ודינמיקה, בדיוק כמו ה משנה סדורה : כללית ( אישית ) , כנאמר לעיל, אשר נכתבה ליחיד, לכל אנוש באשר הוא ולפי איכות ראייתו והכרתו לתפיסת המציאות הממשית . המשנה הסדורה רואה ומכירה, שהמבנה החברתי שלנו נמצא במבנה הפרטי היחידני שלנו כנפשגוף,

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר