משנה שנייה: נגזרת א׳

עמוד:352

352 מ ש נ ה ס דו ר ה : אֶרֶץ תִּקְוָה נגזרות א' ו-ב', יוצרות דרך מכוונת ל עולם חיי קהילות . בתהליך נוצרים גם תנועות חברתיות ומדינות פשיסטיות גזעניות, המהוות זרם מתנגד להיווצרות איזונים חברתיים, זהו תהליך הזיקוק, הבורר את המוץ מהתבן . התנועה הזו עלולה לגרום לשפיכות דם וסבל במקרים מסוימים, אך קיימת האפשרות במסע האנושות ( כחברת בני-אדם ) להשבחה בראייה וההכרה דרך חיכוך ומוסר , כמבואר בנגזרת א', פרק שני, " דרך ( ראייה-הכרה ) ", שלב 1 : "הכרה באי השלמות" . כאמור, אין "טוב" ו"רע" מצד הטבע ולצערנו, לפעמים, גם עדר בופָלו נשמד באש הסבך . לכן עלינו להתבונן ולראות את התופעות הרוחשות התהליכים המתרחשים באופן ממשי, אמיתי ומאוזן . ראייה כזו מלמדת על אפשרות מעשית לשינוי חיובי במסע האנושות על פני ארץ חלב זבת ודבש, ארץ תקווה . a . עולם — המשנה הסדורה מגדירה את העולם האנושי , המרחב האנושי 163 מוגדר כעולם קהילתי משותף עם בני-אדם, יחידניים, סובייקטים . מין אחד מאין-ספור סוגי מיני חיים המתקיימים במרחב עולם האדם ובייחודו אל מול מיני חיים אחרים, אל מול ובתוך הטבע הטובע . תפיסת ממשות מציאותו של אדם, היא התרחשות איכות ראייתו והכרתו של אדם יחיד החי את חייו בתוך קהילה, בין שהוא פעיל או סביל בה . רוב יחידי האדם שואפים לאיחוד בקהילה כלשהי של יחידים, בחלקם חוצי גבולות, בין שהם תושבי ניו-יורק, מומביי, ברלין או ירושלים או קהילות דת ואמונה, קהילות ספורט או קהילות חברתיות מסוגים ומינים שונים וכו' . עולם של בני-אדם, החברים בקהילות אדם, חלק פועל של קהילה אנושית . האדם הוא "חיה מדינית", כהגדרת אריסטו, לכן הוא זקוק לשיח עבור פעילויותיו הגופנפשיות . כלומר, הוא שוקק באנרגיית חיותו ושואף לאסוף את רגעי מנעדי איכויות אושרו גם בשיח, בפעילות משותפת, הבאה עם אחריות אישית, קהילתית, כמבואר בהמשך . עולם אנושי אשר הויתור בו כדאי ליחיד, כמבואר בביאור 158 לעיל . עולם פרוץ ופתוח, עולם כפי שראייתנו והכרתנו משתנה עם השתנות המציאות הממשית, ה אנכי המשתנה, השתנות 164 163 חייקהילותמשנהשנייה : משנהסדורה : עולם

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר