פרק שלישי: מימוש (פעולה־חומר)

עמוד:344

344 מ ש נ ה ס דו ר ה : אֶרֶץ תִּקְוָה של זה . ההווה הוא זמני, תמיד הוא משתנה . הגוף שלנו מחליף את כל תאיו בכל 5 . 6 שנים בממוצע, תאי עצב, תאי עור, עצם, בשר ודם . המשנה הסדורה כולה רואה את השינוי המתמיד, את ה- Perpetuum Mobile — התנועה הנצחית של השינוי , הנוצרת מעֶקרון ה סופיות ועֶקרון ה בחירה של התנועה הפועלת הקונקרטית החדשה, ביחס בין "ישים" אונטולוגיים, כמבואר לעיל וב הגיונותאמסטרדמיים : פנומנולוגיהשלההכרה . השינוי הנמשך, ה זמניות , יחד עם הסובייקטיביות של היחיד, של התופעות הרוחשות, כולן מאפשרות ליחיד לשנות את ראייתו והכרתו לאיכויות טובות ובהירות יותר לתפיסת המציאות הממשית . לחיות חיים עם פחות חרדות ופחדים, חיים הכוללים יותר אהבה, יצירה ועשייה, חיים פועלים ומשתנים של נתינה וקבלה, חיים של דרך נמשכת יחידה ומיוחדה ומשתנה, תוך נפשגוף שלווה ופליאה ליפי המרחב והתופעות בו . a . אהבה — אומרת המשנה הסדורה, עדיף לאהוב ולכאוב . להרחבה ראו 16 במפתח היסודות ההכרתיים במשנה הסדורה, ביאורים ( 110 , 111 , 112 , 113 ) ליסוד י', "אהבה היא טעם חיי אנוש" . b . נתינה קבלה אהבה — אומר שפינוזה בעניין, ב תורתהמידות חלק רביעי, משפט מ"ה, הערה, עמ' רע ( הוצאת מסדה, תרגום מרומית : יעקב קלצקין ) : "נאה לחכם שיהא מתעלס ומהנה את עצמו, במידה הראויה, במעדני מאכל ומשתה, 3 . קבלה אישית { אחריות אישית חברתית, סביבתית ( האחר הוא גם אני ) } 3 16 ( דומם, צומח וחי ) 4 . נתינה קבלה אהבה 161 ומשמעויותיה הפועלות . 3 על כל דרכיה

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר