פרק שלישי: מימוש (פעולה־חומר)

עמוד:339

339 אי ד א ה פיזיו ל וגי ת טוב, לאיסוף יותר רגעים של מנעדי איכויות אושר . אפשר לומר שהפחד מקורו באי הידיעה בעוד שהתקווה מקורה בידיעה אמיתית שהמציאות היא אפשרית וקונקרטית בסבירות גבהה ובתוך אותה מציאות אנו חיים ב תקווה . המשנה הסדורה מכוונת את דרך היחיד באיכויות הראייה וההכרה השונות, לזכך את התקווה, לגלות ליחיד את התקווה אשר מצמצמת את החרדה והפחד, אשר תקרב אותו אל עצמו ואיכויות אושרו . בפועל, עקב פחדים רבים ואי הכרת מהותו, ייחודו, האנוש מקווה ומייחל להרבה דברים חיצוניים אשר אינם מקרבים אותו לאיסוף הרגעים של מנעדי איכויות אושרו לאורך דרכו הנמשכת . אשרי היחיד שתקוותיו מעטות ומעשיו רבים וטובים . c . באיגרת עשרים ושלוש לג' דה-בליינברג, איגרות ( מוסד ביאליק, תרגום : אפרים שמואלי ) , עמ' 144 , אומר שפינוזה : "כל מה שמקבל את צורת הרע, הטעות והפשעים אינו נעוץ בדבר המביע מהות" . המשנה הסדורה רואה את "צורת הרע, הטעות והפשעים" כעובדה מציאותית ממשית בסביבה האנושית בהתאם להגדרות ואיכויות מוסריותה . צורות אלו של הרע הן בפועל פעילויות אנושית, יצרית, לחרדות ופחד היחיד והקהילה, על סוגיהם ומשמעויותיהם הפועלות . חרדות ופחדים אלו, כגון החרדה והפחד לאבד שליטה, ובפועל לאבד אותה, החרדה והפחד מחולי ורעב, נזק גופני, אסון, קנאה וכו', רוחשים יחדיו, כמהותו הפועלת של אותו יחיד, סובייקט, כאשר איכות "הדרך", הראייה-הכרה נמוכה מאוד ואיננה בהירה בתפיסתה את המציאות הממשית והאמיתית . מתודת לימוד המשנה הראשונה בנויה במטרה לאפשר ליחיד להשביח את איכות דרך ראייתו והכרתו בתפיסתו את עצמו בתוך וכחלק מהמציאות הממשית, המצמצמת את חרדותיו ופחדיו ובכך להימנע מ"צורות רע, טעות ופשעים", כדברי שפינוזה, ולהמשיך לאסוף, בדרך מסעו האחד והיחיד, את רגעי מנעדי איכויות אושרו . חוליי אנוש נובעים גם מחרדה ופחד — האנוש היא תופעה פתוחה לסביבתה 156 ככל התופעות . דהיינו, מושפעת מסביבתה ל"טוב" ול"רע" גם בתוכה, בגופנפש כ- self organization וגם משפיעה על סביבתה . כנ"ל קיימים מערכות-תופעות רבות ביחיד, שהינו, כאמור, ייחוד ואיחוד בריבוי ( ראו מורה אנכי וכאן ביאורים :

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר