פרק שלישי: מימוש (פעולה־חומר)

עמוד:335

335 אי ד א ה פיזיו ל וגי ת אותם פחדים אישיים, יחידניים הנמצאת בפרק השלישי, שלב 2 , הערה 2 , למילה " ופחד " ( הנמצאת גם בסוגריים הפנימיים של המשנה עצמה, בפרק השלישי, שלב 1 ) , האומר : " של היחיד, הקהילה והסביבה ( אי מימוש — הזנחה, פגיעה בזדון, אי מתן עזרה ) " המגדירים למעשה את ה"רע", המחולל בנו עצב, עקב החלשת אנרגיית חיותנו, ישותנו, כיסופינו . בהמשכו של שלב 1 ממשיכה המשנה ואומרת בתוך הסוגריים הפנימיים, ומגדירה את ה"רע'" היחידני : " חוליי אנוש נובעים גם מחרדה ופחד, מחוללים סבל שנאה והרס לעצמו וסביבתו " . כל זאת תוך דינמיקה של עליות ומורדות בין שמחה ועצב לאיכויותיהן ( עוצמה והתמד ) וממשות התחוללותם בחיותו והתנהלותו של היחיד אצל עצמו וסביבתו . האדם מורכב מאנרגיית חיותו המשתנה וכוחות הסביבה הפועלים עליו והמשתנים כל הזמן . הוא עסוק במודע ובתת-מודע במספר רב של פעילויות הוֹווֹת הגורמות לו, מחד גיסא, סיפוק מפעילות אחת או יותר, ואי סיפוק מפעילות מקבילה אחרת באותה העת, מאידך גיסא . כל זה מקבל עוצמות וממדים נוספים בין מצבי הגדילה שלנו, מילדות לנערות, מבחרות לבגרות, בתפיסת ה"טוב" וה"רע" אצל היחיד . נוסף על כך, לאדם יש נטייה להתקבע במצבו, במה שמוכר לו, גם אם מצבו לא גורם לו אושר ושמחה, עקב העדפת המוכר לו על הלא מוכר ועל חולשות למיניהן וכו' . ברם, גופנפשו וסביבתו משתנים ( ו ) מאחר שקיים בו יצר התמד החיות, הרי שמתרחשת התאמה גם בתפיסת הכרתו את דימויי "טוב" ו"רע" עבורו . נראה שקיימת מוסכמה חברתית לגבי מהו "רע" באופן ממשי ואמיתי, כמו מחלות, רעב, עוני, סבל, הרג, כאמור לעיל, אבל עדיין רבים בינינו עדיין אוחזים בנשק להשמדה והורגים זה את זה באופן ישיר ועקיף . עדיין קיימים חוסר הסכמה וגם העדר מבחן ובדיקה הולמים מהו "טוב" ומהו "רע" . תרבות הצריכה פועלת בחוזקה ובעוצמה בכל מקום על פני האדמה . מכונות השיווק מזינות באופן אגרסיבי דימויי צריכה "המסבסדים" ליחיד והחברה מודלים שונים זולים של "טוב" מהיר, שקרי ומזויף . המשנה הראשונה, בפרק השלישי, מימוש , על כל ארבעת שלביה, מרכיבה בתוכה מתודה פועלת המסננת את דימויי ה"טוב" וה"רע" של היחיד תוך כדי הגשמת ייחודו, כיסופיו, עד, כאמור בשלב 4 , הפרק האחרון והשלב האחרון : " נתינה קבלה אהבה ( דומם, צומח וחי ) " .

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר