פרק שני: דרך (ראייה־הכרה)

עמוד:318

318 מ ש נ ה ס דו ר ה : אֶרֶץ תִּקְוָה בטוב, בשקיקה לחיות נמשכת, איכותית, טובה יותר ושמחה יותר . תקווה הבאה מ תבונה אינה תקוות שווא, אלא תקוות אמת המושתת על מציאות ממשית אפשרית ואמיתית . על היחיד לפתח ראייה והכרה המאפשרות ליחיד "לדעת את עצמו" ולקבל את מהותו הפועלת, בתקוות אמת דרכו, וישביח ברגעים של מנעדי איכויות אושרו . a . היותך — בפרק השני, " דרך ( ראייה-הכרה ) ", שלב 3 , הפותח ואומר : "היותך" . 142 לא רק מציאות אמיתית אקזיסטנציאלית בלבד, אלא "היותך" במובן מודע למה שהינך, סובייקט, יחיד ומיוחד במסעו האחד, נצחי בייחודיותו . "היותך" סך כל פעילויותיך, נשמתך ההווה . "היותך" לא רק משתנה בכל רגע ורגע, אלא גם סביבתך משתנה תוך אחיזתך ב"היותך", ביחיד הסובייקט, ה- self - organization , האוחז במהותו ההולמת והמשתנה . "היותך בקהילה" . לא סתם נוכחות בממשות התופעות, אלא גם משתתף ופועל עם יחידים אחרים בחיי קהילה . הקהילה היא אתה, ואתה הקהילה . יש איחוד ביניהם תוך שמירת ייחודיותם, היחיד והקהילה . איך אתה חלק מהקהילה ? איך ההשפעה של הקהילה על תפיסת מציאותך, בעוד אתה רואה ופועל מייחודך ? מהו היותך בקהילה ? חקר נמשך לראייה-הכרה בהירה והולמת של תפיסת מציאותך הממשית ותפיסה קהילתית השלובה בה . זהו תהליך לימוד נמשך של "דע את עצמך" של דרך נמשכת ומשתנה . b . מתודת ה משנה סדורה : כללית ( אישית ) מהווה ביקורת-מבחן דינמית הנמשכת ללא הפסק, לבדיקת אמיתות הדימויים של היחיד כלפי אחרים וכלפי עצמו, ובכך מאפשרת להשביח את הרגעים של איכויות אושרו ב"היותך" בקהילה . בראייה-הכרה איכותית טובה ובהירה של המציאות הממשית האנוש יכול לדעת ולחוש את הממשות האמיתית באופן אינטואיטיבי, ורמות החרדה והפחד שלו 143 ( מרחב, שיח, נתינה, סביבה, 142 בקהילה 3 . היותך 145 ) 441-חסדאהבה

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר