פרק שני: דרך (ראייה־הכרה)

עמוד:316

316 מ ש נ ה ס דו ר ה : אֶרֶץ תִּקְוָה אין לפני האירוע או אחרי האירוע פעילות זהה התרחשותית . נצחיותו של היחיד, של הפרט, נמצאת בעצם היותו, אין בלתו ואין שני לו . המשנה הסדורה רואה בתפיסת הנצח כהווה נמשך ומשתנה, מאחר שהמציאות היא אפשרית ולא הכרחית, לכן גם האנוש והאנושות מתהווים ומשתנים ומתאימים עצמם בהבניה גנטית הקיימת בהם ומתאימה אותם לסביבות חייהם . שינויי האקלים משנים את ממדי החרדה, הפחד והחיות של קהילות שלמות, והדבר משפיע באופן מהיר, יחסית, בשינויים גנטיים והתנהגותיים של היחיד וקהילתו . כדי לצמצם ולהפחית את תלותו, סבלו, חרדותיו ופחדיו של היחיד, מתודת המשנה הסדורה בפרק השני "דרך", מכוונת אותו לידיעת עצמו, ה" אנכי " שהוא, בזמנו ומקומו במרחב . מאחר שהמשנה הסדורה רואה הלימות משתנה בנפשגוף של כל אדם, לכן מהכרח טבעו, יש ליחיד האדם הגמישות והאפשרות להשביח את ראייתו והכרתו לתפיסת מציאות ממשית ואמיתית ולהשביח ברגעי מנעדי איכות אושרו . המשנה הסדורה הכניסה גם את אופני הלימוד לתוך הפרק השני — דרך , שלב 2 , בציינה את השפה כ"תקשורת-שפה", כמרכיב חיוני הכְּדַאי בלימוד, יחד עם תפיסת מציאות הולמת, קיימת יכולת ליחיד לראות ולהבהיר לעצמו את המציאות הממשית האמיתית . ראייה והכרת האמת אינן אחראיות לאושר או לעצב . בראיית האמת, היחיד יודע מעמדו ומצבו הממשי והאמיתי, מבין את מצבו, ובתבונה יפעל לשינוי מעמדו ומצבו, תוך ראייה והכרה בשמירת ערכי מוסר אוניברסליים . נוסף על כך, בפרק השלישי "מימוש" שלב 2 , מכוונת מתודת המשנה לקבלה בסיסית של ה"זמניות" במימוש ב פעולה-חומר . לדוגמה, מתודת המשנה הסדורה ממליצה שגם כאשר האדם עמל לבנות לו בית מחומר ולבנים, כדאי לו להפנים את זמניות המקום, זמניות היותו בו, ולקבל את מהות המקום הזמני עבורו . בכך, יחיה ביתר רגעי אושר תוך ראייה והכרה במציאות הממשית, גם כאשר המצב מחייבו למכור את ביתו, העשוי ובנוי מחומר ולבנים שאינם מהווים את משכנו . מתוך מלטהלוחשתאהבה , אסופת שירים שלא פורסמה : בִּשְׂדוֹת הֶחָרִישׁ שֶׁל מַרְסָה שְׁלוֹק ¹ ¹ ( מרסה שלוק — כפר דייגים במלטה ) עֲרֵמוֹת אֲבָנִים מְסֻתָּתוֹת מוּנָחוֹת מַמְתִּינוֹת

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר