פרק ראשון: מטרות־על (משמעות־רוח)

עמוד:277

277 א י ד אה א ונטו ל וג י ת-ט ר נ סצנד נ ט י ת לראייה וגילוי בהיר התופס את המציאות הממשית ההולמת את ייחודו, מהותו, סביבתו בקהילתו . פעמים רבות דרגת הכרה זו אכן מתרחשת באמצעות האינטואיציה הטבעית, אך משך מנעדי התמדתה קצר והופעתה אינה סדורה . כאמור, הדינמיקה מתרחשת לאורך משך "זמן" היחיד המשתנה, דרכו האחת והיחידה, עד תומה . "זמן", כאמור, על פי ראיית המשנה הסדורה, הוא "יש של המחשבה", בפועל הוא אשליה, הוא אינו קיים, הקיום משתנה . כאמור לעיל, "זמן" הוא יחס ההשתנות בין "ישים" אונטולוגיים . כך שהלימוד, המתודה, הוא לאורך " משך הזמן ", כאשר השינוי הוא מואר יותר ויותר, ועם השינוי גם הדרך מוארת, בהירה בתפיסת ממשותה, עד ראיית בעירת חיים . כאמור, במתודת המשנה הסדורה יש לימוד דינמי בין שלושת פרקי המשנה, "משמעות-על", "דרך", "מימוש", לכל אורך דרכו של היחיד, מאחר שנפשגופו וסביבתו משתנות גם הן ללא הפסק בהוויית היצירה והעשייה, לכן ההיפעלויות והמהויות נבדקות דרך מימושן בפועל . המשנה הראשונה, משנהסדורה : כללית ( אישית ) מגדירה בפרק הראשון, " מטרות-על ( משמעות-רוח ) " את משמעויות פעילויותיו, את מהותו של האנוש, היחיד : "הארת מהות חייו של אנוש ( קבלת מהות בן-אנוש בחייו, משכּן, טעם החיים, הארת משך הזמן ) " . כאשר "קבלה מהות בן-האנוש" מתרחשת באופן של התמד יותר קבוע ומתמשך . על מילים אלו, למעשה, נכתב הספר תורתהמחוללים המראה כיצד גם מתחולל היחיד ( להרחבה ראו תורת המחוללים ו מורהאנכי ) . המשנה הסדורה מגדירה בראייה-הכרה בהירה התופסת את מציאות התרחשות התופעות, מונחים, הגדרות, של "משכן" ו"הארת משך הזמן" המהווים אפשרות לאיכויות ראייה-הכרה, של תודעה מוארת התופסת את המציאות הממשית האמיתית הרוחשת ביפי הבריאה . באיכות תפיסתית זו, היחיד חי בהוויה מגשימה, פעילה ורואה ומכיר במהותו, עצמו, כמשכן להתרחשות ההוויה ההווה נמשכת ומשתנה . באיכות ראייה-הכרה זו פועל ממד "הארת משך הזמן" המאפשר ליחיד לחוות לראות ולהכיר את הרוחש במציאות ההוויה באופן של משתתף ממשי הולם, ללא ממד זמן, נטול זמן, על-זמן . יסוד ד' במפתח המשנה הסדורה, מגדיר את ה"תודעה כללית" כממד על-זמני, כסוג של אנרגיית החיים, כאידאה משתנה ואמיתית של "רוח חיים" הרוחשת אונטולוגית בהווה הנמשך ומשתנה . המשנה הסדורה רואה ומכירה באפשרות שפעמים יש יחידים או יחיד, אדם, יכול להשתתף בפועל בראייה בהירה הולמת של

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר