פרק ראשון: מטרות־על (משמעות־רוח)

עמוד:270

270 מ ש נ ה ס דו ר ה : אֶרֶץ תִּקְוָה לאנוש להגשים את משמעויותיו הפועלות, מהותו ונשמתו ההווה, באיכות טובה של ראייה-הכרה בהירה ועמוקה בראייתה ותפיסתה את טבע התופעות בחיות עכשווית, בהווה, התבוננות משותפת בבריאה, יצירה ועשייה בפועל ממש . זוהי התרחשות חיה של יחידים וקהילה בהרמוניה מופלאה של הודיה, כאמור ביסוד העשירי במפתח המשנה "האהבה היא טעם חיי אנוש" . להרחבה ראו תורת המחוללים , הגיונותאמסטרדמיים : פנומנולוגיהשלההכרה . c . ב אתיקה , בחלק ג, משפט 7 , עמ' 204 , אומר שפינוזה : "חתירתו של כל דבר להמשיך בישותו אינה אלא מהותו בפועל של הדבר" וממשיך ואומר בהוכחה למשפט 7 : "העוצמה או החתירה שבה הוא חותר להמשיך בישותו, אינה אלא מהותו הנתונה או מהותו בפועל של אותו הדבר . מ . ש . ל . " . ה משנה סדורה : אֶרֶץ תִּקְוָה מאמצת ראייה-הכרה זו ומכוונת לכך בכל מרכיביה . ממפתח המשנה על עשרה יסודותיו, דרך ה משנהסדורה : כללית ( אישית ) , המאפשרת ליחיד להכיר את "עוצמתו" והארת מהות חייו של היחיד החי, דרך "מימוש" וחזרה ל"מטרות-על" שלו להיזון חוזר . בהמשך, לימוד המשנה השנייה, משנהסדורה : עולםחייקהילות , ולאחריה המשנה השלישית, משנה סדורה : עולםחייקהילה,אחת . הלמידה ביניהן היא דינמיקה המשביחה את הבנתו והפנמתו של הלומד . כך שבאפשרותו לתפוס את המציאות הממשית האמיתית בפועל ולחיות באיכות חיים טובה יותר ובברכת איסוף יותר רגעים של מנעדי איכויות אושרו המצטבר . היחיד החי הוא אגד של תנועות, אוסף של תנועות אונטולוגיות הבאים באופנים שונים יחד עם תנועות אונטולוגיות של אושר, עצב, סבל או כאב הרוחשים באותו "עכשיו" של היחיד הקונקרטי . בפועל, מהות היחיד היא סך כל פעילויותיו הרוחשות וההוֹווֹת . המשנה הסדורה רואה את עוצמת החיות כחלק אחד ממהותו ההולמת המכילה את ייחודו הנצחית . ייחודיות דרך חייו המשתנים, מאכילתו, הליכתו, תנועותיו, פעילויותיו, דרך סגולותיו הייחודיות הבאות לידי ביטוי במעשיו לעצמו, קהילתו וסביבתו ואשר בהן היחיד רואה ומרגיש את הגשמת מהותו בפועל ממש . להרחבה על " הארת מהות חייו של אנוש " ראו תורתהמחוללים , הגיונות אמסטרדמיים : פנומנולוגיהשלההכרה .

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר