פרק ראשון: מטרות־על (משמעות־רוח)

עמוד:263

263 א י ד אה א ונטו ל וג י ת-ט ר נ סצנד נ ט י ת זאת, רואה ה משנהסדורה : אֶרֶץתִּקְוָה אפשרויות שונות שגם במצבי סערת רגשות יכול היחיד באיכויות ראייה והכרה טובות יותר "לרכוב" על גבי רגשותיו ולנתבם להשבחת הרגעים של מנעדי איכויות אושרו . כאשר רגשותיו מסיטים אותו אֱלֵי עצב, סבל, וצמצום, וראייתו והכרתו טובות יותר — אזי גם היחיד, הסובייקט במהות נפשו, בפעילויותיו העכשוויות, יכול לצמצם ולהפחית את חרדותיו ופחדיו, לצמצם את סבלו וכאביו, הן בעוצמתם הן בהתמדם ומשכם, ולפיכך להביאו בחזרה בדרך בונה של חייו ולאסוף רגעים, שעות או ימים של משכי מנעדי איכויות אושר . הזיכרון ההווה של האנוש הוא "יש" אונטולוגי עם "מטרות-על" של אנרגיה אונטולוגית פעילה ומשפיעה בהווה בהתרחשות ההוויה . אדם הרואה את המציאות הממשית והאמיתית באיכויות טובות של ראייה והכרה, מתייחס ומתחבר לזיכרון אהבותיו שנפטרו או נאבדו כ"בעלי זכות" בקיומו הנוכחי, כשותפים ברשמיהם בגיבוש ועיצוב ה"תודעה כללית" קהילתית, המשמרת את ייחודם וייחודו במשך המשתנֶה . b . על פי המשנה הסדורה, ה"הכרה הנחוצה לנו" שאומר שפינוזהב מאמר עלתיקוןהשכל , סעיף ( 30 ) , עמ' 38 , היא "ההכרה הכדאית לנו" . דהיינו, היחיד יוסיף טוב ואושר על הקיים לשיטתו וראייתו של שפינוזה והמשנה הסדורה, על ידי בירור דינמי של "מטרות-העל", דרך איכויות טובות יותר של הראייה והכרה של היחיד, התופס את המציאות הממשית האמיתית באופן בהיר, תפיסה הגורמת ליחיד לפעול למימוש בפועל במעשים, בפעילויות קונקרטיות ממשיות . דרך זיקוק התהליך בין שלושת פרקי המשנה הסדורה, יהיה באפשרותו של היחיד להשיג הגשמה פעילה לאורך חייו, ולחיות את חייו ביתר רגעים של מנעדי איכויות אושרו, חיים שלווים ומשפיעים יותר על סביבתו באופן מעשי וחיובי . c . המשנה הסדורה אינה ממליצה או גורסת שכדאי ליחיד לשאוף להשיג מיד את משך איכויות אושרו המקסימלי ב"מטרות-על" לתפיסתו את עצמו, במובן של "משמעות-רוח" . אלא, כדאי לו לשאוף להשביח את טובתו, על ידי אבחון איכות הרגעים של מנעדי אושרו ביחס למצבו הקיים, במשך חיים רגיל וסובייקטיביים . בכך, שלב אחר שלב בלימוד עצמו, משך חייו, דרכו האחת

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר