משנה ראשונה: משנה סדורה: כללית (אישית)

עמוד:261

261 משנה רא ש ונה חיות אוטונומית יחידנית, מרחב חיות, ספֵירת האדם היחיד, המכילה ומורכבת מאיחוד של אידאות ממשיות משתנות-דינמיות, הפועלות במסגרת היסודות ההכרתיים במפתח המשנה הסדורה . ה משנהסדורה : כללית ( אישית ) ממשיכה ומרחיבה בעת הזאת את הגדרותיו ומשפטיו של שפינוזה ב אתיקה "על טבע הנפש ומקורה" לזמנו . בפועל, המשנה הסדורה מאפשרת לאדם היחיד ולקהילה להרחיב את ראייתם והכרתם את המציאות הממשית והאמיתית, את עצמו וסביבתו באופן אישי-מעשי . g . בעיון למשפט 51 , בחלק ג' של ה אתיקה , עמ' 244 , אומר שפינוזה : "שאדם יכול להיות לעיתים קרובות הסיבה הן לעיצבונו הן לשמחתו ; או : אפשר שהאדם יופעל על ידי עצב או שמחה בלוית האידיאה שלו עצמו כסיבה . ומכאן נבין בנקל מהי חרטה ומהי שביעות רצון עצמית . הווה אומר, חרטה היא עצב מלווה באידיאה של עצמו כסיבתה, ושביעות רצון עצמית היא שמחה מלווה באידיאה של עצמו כסיבתה" ( ההדגשה במקור ) . ה משנהסדורה : כללית ( אישית ) הינה משנה ליחיד, לפרט האישי והקונקרטי, משנה סדורה אישית המכילה בתוכה מתודה פועלת, ה"מזקקת" את עולם הדימויים הפנימי של היחיד ומנסה להביאו ליותר רגעים של מנעדי איכות שמחה והגשמה של אידיאת עצמו, לראייה- הכרה איכותית ובהירה יותר של תפיסת מציאות ממשית של ה" אנכי " שהוא והתופעות הרוחשות . h . ה משנהסדורה : כללית ( אישית ) בנויה על הגדרותיו התשתיתיות של שפינוזה ב אתיקה , פרק ב', "על טבע הנפש ומקורה" . המשנה הסדורה מגדירה את המהות האישית של האדם כדינמית משתנה ומתבוננת בעצמה וסביבתה כאחד . כל זאת תוך כדי מעברים בין פרקיה ועשרת שלביה השונים תוך קבלת הגדרות ומושגים מרחבי ההכרה בחלקיה השונים . המהות שהיא אישית יחידאית, נמצאת במרחבי הראייה וההכרה של התבונה, המרחיבים או מצמצמים את התודעה ורוחשים את כל תנועותיה של הנפשגוף . האדם יכול להגיע לאיכויות ראייה והכרה בהירות יותר, מהסוג הרביעי ויותר, תוך כדי השבחה באיסוף רגעים של מנעדי איכויות אושרו . המשנה הסדורה שואפת שהיחיד האישי, הסובייקט, יחיה

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר