משנה ראשונה: משנה סדורה: כללית (אישית)

עמוד:260

260 מ ש נ ה ס דו ר ה : אֶרֶץ תִּקְוָה ההתפשטות האלוהי של שפינוזה, השני מייצג כמטפורה את תואר המחשבה של שפינוזה והראשון את תואר ה"תודעה כללית" ( אישית ) ( "רוח חיים" ) , אש הבריאה והיצירה של המשנה הסדורה, תארים המתמידים בהוויית התופעה בהתאם ליסודות המשנה, המאפשרים לנו לחוות ו"לראות ולהשתתף במעשה בריאה בכל רגע ורגע, באהבה, בחירות, בחדוות עשייה ויצירה, בפועל ממש בבורא עולם, הללויה", כאמור לעיל . f . כאמור לעיל, כל יחיד יכול בדרך של למידה ועבודה לנוע באופן דינמי בין שלושת פרקי ה משנהסדורה : כללית ( אישית ) , מהפרק הראשון, המהווה את הממד האידאי, הבוחן את מהותו של היחיד, נפשו, סך כל פעילויותיו — " מטרות-על ( משמעות-רוח ) " . פרק זה מורכב משני שלבים, האחד אידאי והשני הגשמה פעילה . הפרק השני הינו ממד איכות של ראייה-הכרה של דרך , בתפיסת מציאות ממשית ואמיתית — " דרך ( ראייה-הכרה ) ", ומורכב מארבעה שלבים . השלב הראשון הוא שלב המוסר האתי ; השלב השני הוא ראייה והכרה של היחיד במרחב המציאות הממשית ; השלב השלישי מלמד את מהות יחסי פעילויותיו של היחיד לקהילה ; והשלב הרביעי פותח ומכיר ליחיד את ייחודו, עצמיותו, ובכך את שליחויותיו, תכליתיותיו . דהיינו, מעשיו בפועל מתוך בחירה מוגבלת לסביבתו וראייה-הכרה של פעילויותיו . הפרק השלישי, הינו ממד יוזם, פועל, עושה ( אקטיבי ) , של היחיד, נפשגוף פועלת, ל מימוש בפועל בגשמיות הממשית את דרך חייה האחת היחידנית, שהיא : " מימוש ( פעולה-חומר ) " . הפרק השלישי מורכב גם מארבעה שלבים . השלב הראשון פועל במרחב המידע והתקשורת של פעילויות היחיד, המצמצמות ומסירות במידת מה את חרדותיו ופחדיו . השלב השני מעמיד את פעילות היחיד וחיותו אל מול כיסופיו ומגבלותיו . השלב השלישי, מציב ליחיד את פעילותו היזומה החברתית סביבתית . השלב הרביעי והאחרון מעלה את אופן התנהגותו המעשית הראויה והיחידנית של היחיד אל הסביבה כמכלול חי ומשתנה . קיימים קשרים הדוקים בין שלושת הפרקים, ובין עשרת השלבים השונים . קיימת תנועה תמידית ולא בהכרח מסודרת בין השלבים והפרקים . תוך כדי תנועה של לימוד ועשייה בין פרקי המשנה ושלביה מתרחשת פעילות המאפשרת גדילה או צמצום באיכות הרגעים של מנעדי איכויות אושרו ה"אישי" של היחיד, הסובייקט . עם זאת, קיימת

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר