משנה ראשונה: משנה סדורה: כללית (אישית)

עמוד:258

258 מ ש נ ה ס דו ר ה : אֶרֶץ תִּקְוָה הכול אנרגיה אונטולוגית כגופנפש פועל ועושה, יוזם . נדרש רצון במודע ושלא במודע, אשר מהווה "דרך" למשמעויות פועלות, אשר מניעה את ההתרחשויות בפועל, אגד של תנועות חיים משתנות, התופעה האנרגטית, האנוש . אפשר לראות את המבנה מורכב למעשה ובפועל ב מפתח המשנה בעל עשרה יסודות הכרתיים, המותחים את הראייה וההכרה עד ומעבר לגבולותיהם הפתוחים ומשם מתחיל ההסבר, דרך הביאורים, של שלוש המשניות הסדורות של המשנה הסדורה . דהיינו, הלימוד האישי מתחיל עם למידת מפתח המשנה הסדורה , דבר המקנה כלים ללומד את שלוש המשניות עצמן . אפשר גם לראות באופן סמלי את מפתח המשנה הסדורה ושלושת הפרקים במשניות, כמישורים, אזורים אנרגטיים דינמיים, הנמצאים בתוך ספִיר דינמי ופתוח, כאשר הספִיר מסמל את גבולות המעטפת של הראייה הכרה של עשרת היסודות ההכרתיים . האור על אזורים שונים נדלק לסירוגין, פעם רואים את אזור מפתח המשנה הסדורה פעם אחרת מטרות-על ופעם אזור דרך ופעם אחרת גם את אזור מימוש ופעמים רואים אותם כולם או יחד עם כל המשניות עצמן . במקרה שהמישורים, האזורים, זוהרים ודולקים במשך ארוך יותר ויחד, משמע היחיד או החברה מאירים וזוהרים בהוויה פעילה, חיים עם פחות חרדות ופחד, ויותר אירועים, התרחשויות, עם יותר איסוף רגעים של מנעדי איכויות אושר . d . המבנה הדינמי של המשנה הסדורה מאפשר ליחיד ה"אישי" ולקהילה לסנן, למיין, את ה"טוב" ואת ה"רע" על מנעדיהם ולהשביח את איכויות הראייה וההכרה ולתפוס בבהירות את המציאות הממשית של התופעות הרוחשות . בייחוד "אישית" וסובייקטיבית, עצם עצמו, באופן בהיר וממשי ובכך, להגשים את איסוף הרגעים של מנעדי איכויות הארת מהות חייו של היחיד, האנוש . המשנה הסדורה מגדירה כאן טוב ורע כפי שעשה זאת שפינוזה, אך מרחיבה הגדרות אלו למה ש טוב לא רק ליחיד אלא אף לקהילתו . נדרשת יוזמה פעילה כדי לקדם את הלומדים לאיכות התפיסה הנכספת . גם בהקשר של רע נדרשים עקרונות היוזמה והתגובה, שבאמצעותם יכול הרע להתאפיין על ידי היחיד במנעד האישי הסובייקטיבי שלו, אך עדיין הרע נמצא במנעד האובייקטיבי קהילתי שלו . שפינוזה מטיף לשאוף לדמות יחיד אידאית "מושלמת", ועבור שפינוזה האידאה המושלמת זהה עבור כל יחיד, כמו שהוא אומר : "כשתפסנו

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר