משנה ראשונה: משנה סדורה: כללית (אישית)

עמוד:257

257 משנה רא ש ונה התגלות, סוג של סגולת "אלוה אפשרי", אלא הוא ראייה-הכרה יזומה, שאין בה מאמץ, סביבה אוהבת עם עצמו וסביבתו, תוך הגשמה פעילה של ראייה- הכרה בהירה צלולה ועמוקה של התרחשויות, תופעות החיות זו לזו, זו עם זה . זוהי תפיסת מציאות ממשית ואמיתית, אשר בה המציאות האפשרית אישית . b . שפינוזה אומר שליחיד האדם הסובייקטיבי-אישי כדאי להכיר ב"הכרה כסיבה הקרובה ביותר של ההיפעלויות שבנפש" ( מאמרקצרעל אלוהים, האדםואושרו , חלק שני, פרק שני, סעיף ( 4 ) , עמ' 146 ) ובכך יהיה באפשרותו ליזום וליצור אהבות ותשוקות ורציות טובות . בעוד ה משנהסדורה : כללית ( אישית ) לא רואה את התופעות רוחשות רק מסיבתיות מחוללת ורצון האל, אלא הסיבתיות היא חלק קטן בהתרחשות התופעה . המשנה הסדורה רואה את האנוש כנפשגוף, אישית ויחידנית, סובייקט, הרוחש בהווה הנמשך ומשתנה אך רואה בהכרה, מודעת ושלא מודעת, את מכלול הכרתו הפועלת של היחיד . להרחבה ראו הגיונותאמסטרדמיים : פנומנולוגיהשלההכרה . המשנה הסדורה יוצאת מנקודה זו ויוצרת Modus Vivendi דינמי, הנע הלוך ושוב בין מפתח המשנה הסדורה לפרקי ה משנהסדורה : אֶרֶץתִּקְוָה . c . המבנה הדינמי האישי ופרטי של ה משנהסדורה : כללית ( אישית ) מאפשר ליחיד הלומד לנוע בין "מטרות-על, דרך, מימוש", המהוות כותרות של שלושת פרקי המשניות כולן, כאמור בביאור לעיל . הכותרת של הפרק הראשון הנחשב למישור-על, לתמה מרכזית הכרתית תפיסתית, איכותית יותר ברמת ההכרה האישית והחברתית, היא : " מטרות-על " — כותרת המבוארת בביאור משנֶה בסוגריים כ" ( משמעות-רוח ) ", המהווה קשת של יחסים בין מהות היחס האפשרי, המשמעות האפשרית, לבין רוח החוויה הרוחשת בפועל, הגשמה אנרגטית מודעת ופעילה . הכותרת של הפרק השני הנחשב לפרק מרכזי, לסביבת העבודה של הראייה הכרה, היא : " דרך " ובביאור משנֶה בסוגריים — " ( ראייה-הכרה ) ", קשת של מערכות יחסי מהות, מראייה בהירה של המציאות הממשית האמיתית לתנועה הרמונית הכרתית . הכותרת של הפרק השלישי, הנחשב למעשי יותר, "הקרוב יותר לקרקע, לאדמה הזאת", היא : " מימוש " ובביאור משנה בסוגריים — " ( פעולה-חומר ) ", קשת של מערכות יחסי מהות ההפעלות של פעולה-חומר,

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר