הקדמות לשלוש משניות אתיות־פילוסופיות

עמוד:252

252 מ ש נ ה ס דו ר ה : אֶרֶץ תִּקְוָה בפועל . היחיד נולד כבר עם מכלול הולם של תכונות אשר חלקן הגדול תת-מודעות וחלקן נעשות מודעות יותר תוך כדי התפתחותו . זיכרון ניסיון העבר מצטבר בחמישה מאגרי הזיכרון הנמצאים ביחיד, כמפורט ב תורתהמחוללים . מלידתו, יפעל היחיד לשמר את משך חיותו . יחד עם התורשה הפתוחה מקבל היחיד לא רק את אנרגיית החיות הכללית, אלא גם את כושר בריאותו הפיזיתנפשית, הנפשגוף, כפי שהצטברה במטען הזיכרון הגנטי החווייתי העדכני של "טוב" ו"רע" בעץ המשפחתי הסובייקטיבי האנושי . המשנה רואה ומכירה ביכולת הטבע בכלל, והאנוש בפרט, לעבור שינויים אשר מחד גיסא בתקופות קצרות יחסית, של מאות או עשרות שנים בלבד, השינויים הם חדים, ובמקרים אחרים אנו רואים גם בעולם החי סוג ומיני חיים ששרדו מאות שנים או אפילו עשרות מיליוני שנים . דהיינו, מנגנון התורשה הפתוחה קשור ומכיל אפשרויות פוטנציאליות להתפתחויות אבולוציוניות שונות . מנגנון האבולוציה הוא האלמנט המשתנה בין מטעני הידע שנטבעו עד כה לבין ההתרחשות הרוחשת, הוויה אבולוציונית פעילה . פעמים היא מואצת ופעמים איטית, הכול בהתאם ליחיד, יחד עם סביבתו המשתנה . המשנה הסדורה מבארת ביסודות ג', ד' ו-ה' במפתח המשנה את היחס-קשר הקיים בין חיים, רוח חיים ותודעה כללית . המשנה רואה בחיים סוג אחד של הוויה, קיום כלשהו כ"יש" כלשהו, שטבעו הוא שיעתוק ותרגום של האידאה המשתנה שלו . על אף השיעתוק מחיותו הייחודית כנפשגוף, מנשמתו ההולמת שהיא סך כל פעילויותיו, עדיין יכול היחיד לתרגם את חייו הייחודיים שלו, את מסעו האחד והיחיד, ולעצב לו דרך אֱלֵי רגעי משך מנעדי איכויות אושרו . אנו רואים ויודעים שהמציאות הממשית אפשרית, לא רק באופן כללי ומופשט, אלא גם כעובדה ממשית המתרחשת בחיי היום-יום של כל אחד ואחת מאיתנו . התורשה והגנטיקה מעניקים לנו את הכלים והאפשרויות לחיות את

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר