הקדמות לשלוש משניות אתיות־פילוסופיות

עמוד:246

246 מ ש נ ה ס דו ר ה : אֶרֶץ תִּקְוָה מידע באופן חופשי, ובכך מבליטים יותר את הפערים הקיימים בין קהילות אנושיות ב"רמות חיים" . מחד גיסא, אומדן האושר כיום הוא יחסי ולכן "רמת חיים" היא המודל שאליו זורמת תרבות הצריכה . מאידך גיסא, עקב חופש המידע, מקבלת האנושות את האפשרות הרחבה יותר ליצירת ממד אחר של אפשרויות לאושר, המבוססת על ראייה-הכרה אפיסטמולוגית בהירה של מציאותו וסביבתו וייחודו של היחיד בקהילתו . כולם רואים את כולם, באופן סימולטני ופיקטיבי, והיחיד הקונקרטי-סובייקטיבי יודע שהוא לכוד במצבו הירוד והכואב ואין הוא יכול או יודע כיצד להיחלץ ממנו . המשנה הסדורה מכילה בתוכה שתי משניות חברתיות : נגזרת א' — משנה סדורה : עולם חיי קהילות , ונגזרת ב' — משנהסדורה : עולםחיי קהילה,אחת . שתי הנגזרות מאפשרות ליחידי הקהילה החזקים והחלשים לחיות חיים הוגנים ומאושרים יותר . המשנה הסדורה רואה ומכירה גם בריגשות והיפעלויות של קהילה, מדינה או מיעוט אזרחי משמעותי המתפקדות ופועלות באופן אקטיבי אשר אינו הולם את ההכרה בזכויות הפרט וחירותו, כמו היהודים האורתודוקסיים במאה שערים, או קהילות קיצוניות של סוג של מוסלמים, נוצרים ואחרים . קהילות אלו יוצרות מצב של ירידה חדה וצמצום באושר הכולל, לא רק של הנרדפים, אלא גם של הרודפים והמדכאים בשם הקהילה-המדינה . בפועל כל הארץ נמצאת במצב של סכסוך נמשך ומשתנה בין קהילות אדם . נגזרת ב' משנהסדורה : עולםחייקהילה,אחת , מראה כיצד מתודת המשנה הסדורה בכללותה, מייצרת פתרון אפשרי לסכסוכים אלה . המשנה הסדורה נגזרת ב' מראה כיצד הסכסוך העקוב מדם בין יעקב ועשו, בין יצחק וישמעאל, בין ישראל ופלסטין, נפתר בעזרת ראייה-הכרה אחרת וחדשה, תוך לימוד ויישום המשנה הסדורה כולה יחד עם מפתח יסודות ההכרה, המהווים דוגמה פועלת לשאר קהילות אנוש . ה משנהסדורה : כללית ( אישית ) והמשניות החברתיות מכילות שיטת לימוד פועלת המשפרת את ראיית המציאות

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר