הקדמות לשלוש משניות אתיות־פילוסופיות

עמוד:245

245 ה קד מו ת ל ש ל ו ש משניו ת את י ות-פיל ו ס ו פי ו ת היחיד, הגופנפש חי במארג של ריגשות אקטיביות ופסיביות באותה העת ואינו נמצא כולו בשעבוד מוחלט או ברצון חופשי מוחלט אלא בעירוב של שעבוד וחירות מוגבלת ההולמת את פעילויותיו . נוסף על כך, המשנה הסדורה מבחינה בין ריגשות ורציות המעלות או מורידות את אנרגיית החיות של היחיד ובאיסוף, במהלך הדרך האחת, של רגעי מנעדי איכויות אושרו הסובייקטיביים . כל זאת ועוד, כל המוגדר כ"טוב" ו"רע" אצל היחיד רצוי שיהיה בסטנדרטים קהילתיים-מדינתיים ועדיפה אתיקה-מוסר המכילה איכויות של זכויות אדם וסביבה שנכתבו ונחתמו כבר באומות המאוחדות ( או"ם ) , כמתואר בהמשך במשנה השלישית . מתודת המשנה הסדורה מכוונת להגיע אפיסטמולוגית, לאיכויות ראייה-הכרה של תפיסת מציאות ממשית ואמיתית, אשר בה היחיד מכוון את ריגשותיו באופן פועל, המשביח את איסוף משך מנעדי איכות אושרו . לא רק באושרו ושמחתו אלא גם בצערו וכאביו, ידע היחיד את אמת המציאות הממשית של עצמו והתופעות בקהילתו וסביבתו ויעבור את מסע חייו האחד, היחיד, בזמן . בדרגת הכרה ראשונה על פי שפינוזה , היחיד מתפקד על פי דימויים חיצוניים של "טוב" ו"רע'", ו"נוסחות האושר" בנויות ומשווקות ברוב המקרים, דרך רייטינג מטעה ומכוון, המסיט את ההמונים למימוש מהיר ושקרי של "אושר" מדומה . האנושות נמצאת היום ממש במרדף אחר "אושר" . "מארזי האושר" נמכרים בסופרמרקט המקומי בטבליות, במזון האורגני, בתעשיית תרבות, הגוף, אופנה וניו-אייג', בהקצנה קונסרבטיבית לליברליזציה של הדתות ועד לתנועות וקהילות קיצוניות של טרור דתי ושאינו דתי . כולם בתנועה, מחפשים דרך חיים עם פחות חרדות ופחדים, דרך המאפשרת יותר אושר . ברוב העולם עדיין ישנם אנשים הנאבקים לצרכים בסיסיים, כמו מזון, בריאות ומגורים, עקב היותם לכודים בשינוי ההתפתחותי המהיר של כלל האנושות . ירידת מחירי המעבר ממקום אחד למשנהו, והקשר האפשרי בין כולם באמצעות האינטרנט, מאפשרים זרימת

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר