הקדמות לשלוש משניות אתיות־פילוסופיות

עמוד:243

243 ה קד מו ת ל ש ל ו ש משניו ת את י ות-פיל ו ס ו פי ו ת כל בן-אנוש מתבונן ורואה את המציאות דרך מסגרת הדימויים שלו על סביבתו, עצמו וקהילתו ובהתאם לאיכות ולדרגת ראייתו והכרתו את המציאות האמיתית והממשית . רוב יחידי ( קהילות ) האדם בעולם כיום, מחונכים מיום לידתם, לרכישת כלים וידע ש"יבטיחו" את עתידם בהבטחה שקרית שביטחון יקנה להם חיי חופש ואושר . שיטות חינוך המטפחות מסכת דימויים שקריים המבוססים על מנגנוני ביטחון מלאי חרדות ופחדים דינמיים, המשקפים חיות איכותית ירודה והאדם חי כעיוור, בסבל כאב ואובדן . מתודת המשנה הסדורה מכוונת את היחיד וקהילתו לראות ולהכיר ביופי ייחודו כאדם, כאנוש יחיד ומיוחד, נצחי בהווייתו, בנשמתו ההולמת, בעל יכולות ייחודיות המכילות אפשרות לכושר חתירה לחיים מאושרים יותר כאמור ביסוד י' במפתח המשנה הסדורה : " אהבה היא טעם חיי אנוש " . מתודת המשנה הסדורה "מקלפת" מהיחיד וקהילתו את המסכים המסתירים את מהותם, נפשם הפועלת, סך כל פעילויותיהם ההווות, את אהבותיהם המציאותיות, ממשיות ואמיתיות . מסכי החרדות והפחדים מסכי האמונות התפלות, מסכי המציאות השקרית ודמיונית, עיוותיי הסמלים והראייה ההייררכית סיבתית, כל אלה ועוד, יצומצמו תוך כדי הרחבת אופקי היסודות ההכרתיים במפתח המשנה הסדורה, והיחיד והקהילה יראו ויכירו בסובייקטיביות היחידנית המשתנה שלהם, שהיא היא הבסיס לנצחיותם . המשנה הסדורה רואה ומכירה במציאות הממשית הנמשכת ומשתנה, המרחב כולו מלא באפשרויות ויכולות פוטנציאליות של תנועות יחד עם תנועות ממשיות, "ישים", תופעות, גם של יחיד האדם, האנוש כמין מן החי . כאמור, ה משנהסדורה : אֶרֶץתִּקְוָה , הינה מתודת לימוד חיים דינמית אשר בה היחיד והקהילה סורקים באופן קבוע את עצמם וסביבתם, באמצעות שלושה פרקים הקשורים ביניהם בהדדיות הולמת בשלוש משניות . כפי ש אפלטון דורש באיגרת השביעית בהתייחסותו לחמשת השלבים בבירור ידע הדבר האמיתי : "המעביר את

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר