הקדמות לשלוש משניות אתיות־פילוסופיות

עמוד:240

240 מ ש נ ה ס דו ר ה : אֶרֶץ תִּקְוָה במצב זה, האדם פועל באופן הולם, ופעולותיו של היחיד נובעות מראיית המציאות הממשית והשתתפות בה באופן של קבלה אמיתית . מתודת ה משנהסדורה : אֶרֶץתִּקְוָה , מסרטטת את ארכיטקטורת נפשגוף האדם במסגרת "מפתח המשנה", בייחוד ביסודות ב', ג', ד' ו-ה' . צורת הארכיטקטורה המסורטטת במשנה הסדורה הינה מטפורה , כצורתה של סְפֵרָה כדורית פרוצה ופתוחה במעטפת שלה, המכילה בתוכה מטפורה של פירמידה בעלת בסיס משולש דינמי אינטראקטיבי, המורכב והמוגדר על ידי שלושת הפרקים בכל שלוש המשניות ב משנה סדורה : אֶרֶץתִּקְוָה : " מטרות-על " ( משמעות-רוח ) , " דרך " ( ראייה-הכרה ) ו" מימוש " ( פעולה-חומר ) , כאשר מערכת היחסים בין קודקודי המשולש הינה דינמית . מימוש ) פעו ה-חומר ( רך ) ראײה-הכרה ( מטרות-ע ) משמעות-רוח ( כל יחסי הפירמידה משתנים זה מול זה . הפירמידה הינה בעלת גובה משתנה ( height = H ) , כאשר 0 H≥ מתאר את רמת החיות ואיכות החיות האישית . והיה אם ≥H 0 , מהות האנוש היחידאי מתה . אפשר גם להגדירה כ"משך מנעדי איכויות האושר" הבאה לביטוי ביחס בין מהותו, נשמתו הפועלת כנפשגוף של היחיד ותפיסת מהותו בראייה-הכרה בפועל ממש . H הינו גם "משך מנעדי איכויות האושר" הדינמי ומשתנה, המתאר את איסוף הרגעים של מנעדי איכויות האושר הנמצאים במצב נתון ב" סְפֵרה אנושית " .

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר