הקדמות לשלוש משניות אתיות־פילוסופיות

עמוד:235

235 ה קד מו ת ל ש ל ו ש משניו ת את י ות-פיל ו ס ו פי ו ת בחייו . בלימוד המשנה הסדורה והפנמתה, יצמצם הלומד את החרדה והפחד השולטים בו כל עוד הוא חי ותופס את המציאות הממשית בדרגת ההכרה הראשונה על פי שפינוזה , דרגת הסברה, ברמת התשוקה . ככל שהיחיד לומד ומתפתח בלימוד שלוש המשניות כולן, הוא מתחיל לממש את יסודות ההכרה והמשנה הסדורה בהגשמה פעילה, "מימוש אידיאת חיי אנוש" ו"מימוש אידיאת חיי קהילה", כמתואר במשניות עצמן . בשלוש משניות יש גם את האפשרות של איסוף רגעי, מנעדי איכות אושר, מלוא "ברכת האושר" על-פי שפינוזה . מעבר לכך, ה משנה סדורה : אֶרֶץתִּקְוָה היא המשך ישיר של בסיסי ההכרה והראייה שיצק שפינוזה ואחרים, בתוספת " סוכת ראייה-הכרה " דינמית, כמבואר במפתח המשנה לעיל . בפועל, המשנה הסדורה מובהרת ומוסברת גם באמצעות כתביו של ברוך שפינוזה ואחרים, הן כחיזוק הן כתוספת, במארג הפועל בהווה ה"מתגלגל" בביטחה, נמשך ומשתנה, בבריאה בפועל ממש . המשנה הסדורה "פועלת ונושמת" ביחיד, בסובייקט וקהילתו כפי שיסוד ה' במפתח המשנה אומר : "חיים מסע אחד, יחיד, בזמן" . עדיף לעבור את המסע האחד, יחיד בזמן, כפי שאומר שפינוזה לעיל : "אם יש איזה דבר שכולו טוב ושיוכל להעשות מנת חלקי ואשר הוא לבדו יפעיל את הרוח" . זהו הגופרוח אשר אנכי וקהילתי הוֹוִים . 3 . המשנה הסדורה רואה את האיסוף של רגעי מנעדי איכות האושר האנושי, כדבר סובייקטיבי ויחידני . כפשוטו . על פי המשנה הסדורה "אושר" הוא תופעה רגשית-חושית, גופנפשית למשך זמן קצר או ארוך, היכולה להיות קשורה למצב כמו ביטחון כלכלי ואחר . ה"אושר" הוא הפכפך כאמור לעיל . מושג רגש ה"אושר" נלמד ונרכש ( להרחבה ראו : הגיונותאמסטרדמיים : פנומנולוגיהשלההכרה , מורהאנכי ) על ידי מימוש הפרק הראשון, " מטרות-על ( משמעות-רוח ) ", כאמור בהמשך,

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר